Dr Wilhelm Czapliński Katedra Zastosowań Fizyki Jądrowej  WFiIS, AGH

 czapli@agh.edu.pl    D-11 p.118,  tel. (48-12) 617-41-47

 

 

 

Tematy prac magisterskich 

i inżynierskich (zapisy przez MISIO)

 

 

Wykłady obieralne

i kursowe

 

 

Materiały do ćwiczeń

 

Kto czyta nie błądzi

 

 

„Łacińska cywilizacja odznacza się szacunkiem dla pracy fizycznej i pożądaniem prawdy. Te dwie cechy, innym cywilizacjom nieznane, doprowadziły do wszechstronnego rozwoju nauk i techniki.”

(Feliks Koneczny -  Cyfrowa Biblioteka Myśli Narodowej,  praca pt. „O ład w historii”,)

 

 

___________________________________________________________

 

Pakiet Wolności Akademickiej

Nauczyciel akademicki nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za wyrażanie przekonań, rektor zapewnia poszanowanie wolności nauczania, badań i ogłaszania ich wyników.

na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki

 

W wielu podręcznikach (także „w Resnicku” t. 1.) znajduje się niepoprawnie sformułowana I Zasada Dynamiki.

I Zasada Dynamiki - sformułowana poprawnie

(W. Kopczyński, A. Trautman, Czasoprzestrzeń i grawitacja)

1° Istnieje wyróżniona klasa ruchów zwanych swobodnymi,

2° istnieją układy odniesienia, względem których ruchy swobodne

odbywają się bez przyspieszeń.

Poprawnie sformułowaną I Zasadę Dynamiki można znaleźć także w podręcznikach:

    - A. K. Wróblewski, J. A. Zakrzewski „Wstęp do fizyki” t. 1.

    - Roman Stanisław Ingarden, Andrzej Jamiołkowski „Mechanika klasyczna”

 

POLECAM

- RECENZJE Pana Profesora Andrzeja Staruszkiewicza (Instytut Fizyki UJ) podręczników z fizyki do szkół średnich:

                 rec1 rec2 rec3 rec4 rec5 rec6 rec7 rec8 rec9 rec10 rec11

- Kwartalnik dla nauczycieli Fizyki FOTON

- Atykuł Prof. Staruszkiewicza (Foton78/05) Matematyka stałej struktury subtelnej

- Uwagi Prof. Staruszkiewicza o nauczania fizyki w szkole.

- Alfabet Grecki

- Wzorowa demonstracja przyspieszenia Coriolisa

  European Journal of Physics, 27 (2006) L27

 

 

Konsultacje: wtorki 1300 – 1400