System wizyjny do diagnostyki WTB z użyciem BSP
Monitoring WTB w trakcie ruchu niesie ze sobą unikalne wyzwania. Obecny plan lotu zakłada, że BSP przemieszcza się między kolejnymi punktami aby wykonywać zdjęcia łopat. Punkty te rozłożone są na wysokości gondoli turbiny. BSP wykonuje zawis w każdym punkcie na czas przynajmniej jednego obrotu wirnika turbiny po czym przemieszcza się do kolejnego punktu. Inspekcja rozpoczyna się w osi wirnika od strony nawietrznej, BSP kieruje się na zewnątrz obwodu wirnika po czym przelatuje na stronę zawietrzną i kieruje się do osi obrotu wirnika, gdzie kończy inspekcję. Wysokość lotu to około 120 m od poziomu terenu (punktu startu). Po stronie zawietrznej BSP znajduje się około 40 m za płaszczyzną ruchu łopat (od strony zawietrznej, nieco bliżej po stronie nawietrznej). Dążymy do zmniejszenia tej odległości do około 15 m.
Szerokość WTB to około 5 m u nasady oraz około 2 w okolicy końca. Koniec WTB porusza się z prędkością około 60 m/s przy typowych warunkach operacji. W takich warunkach kamera musi cechować się krótkim czasem naświetlania, wysoką czułością oraz globalną migawką. Przy takich prędkościach oraz małym polu widzenia koniecznym, aby zachować dobrą rozdzielczość terenową kluczowa jest dokładność przechwycenia obrazu.
Plany:
- dobór kamery - krótki czas naświetlania, małe FOV, wysoka czułość, globalna migawka, wysoka rozdzielczość
- testy kamery - czas reakcji, rozmycie
- zbieranie materiału do szkolenia DNN w terenie