#include <iostream>
using namespace std;
//jak nazwać funkcję
void funkcjaPusta(/*jakie argumenty potrzebujemy przeslac*/)
{
//jak wipisać plansze
//chcemy dostac mniej wiecej:
/*
0 | 1 | 2
----------------
0 - | - | -
----------------
1 - | O | -
----------------
2 - | - | X
*/
}
//jak nazwać funkcję
void abc(int plansza[3][3])
{
for (int i = 0; i < 3; i++) //przechodzimy do kolejnego piersza
{
for (int j = 0; j < 3; j++) // przechodzimy po kolejnych elementach w wierszu
{
plansza[i][j] = 0; //dla pierwszej iteracji i = 0 podstawimy dane do plansza[0][0] plansza[0][1] plansza[0][2]
}
}
}
//typ zwracany int, bool, float, double -> konieczne dodanie returna który spowoduje zakończenie działania funkcji i zwrócenie wartości
//jeśli nie chcemy nic zwracać tylko np wypisywać to void
bool funkcjaZwracajacaWartosc(int argument)
{
if (argument > 0)
{
return true;
}
else if(argument < 0)
{
return false;
}
return false; //musimy obsłużyć wszystkie przypadki
}
int main()
{
int przykladowaTablica2D[3][3]; //tworzymy tablicę 2D, uwaga na początku nie ma tam żadnej wartości
//wywołanie funkcji do wyczyszczenia tablicy:
abc(przykladowaTablica2D);
//wywolanie fgunkcji do wypisywania
funkcjaPusta();
//wypisanie jednej kolumny tablicy, uwaga tablica jest 9 elementowa 3x3:
for (int i = 0; i < 10; i++)
{
if (i < 3)
{
cout << przykladowaTablica2D[i][0]; // wypisujemy przykladowaTablica2D[0][0] przykladowaTablica2D[1][0] przykladowaTablica2D[2][0]
}
cout << endl;
}
//wypisanie jednego wiersza:
for (int j = 0; j < 3; j++)
{
cout << przykladowaTablica2D[0][j] << " "; // wypisujemy przykladowaTablica2D[0][1] przykladowaTablica2D[0][1] przykladowaTablica2D[0][2]
}
bool wynikDzialaniaFunkcji = funkcjaZwracajacaWartosc(10);
cout << "Funkcja zwrocila wartosc i zapisalismy ja do zmiennej wynikDzialani: " << wynikDzialaniaFunkcji << endl;
//Jak możemy zrealizować strzały?? jaki typ pętli tutaj będzie potrzebny:
int jakPobracWspDoStrzalu;
//for( )
//while()
//jak zapytać czy gramy dalej??
system("pause");
return 0;
}