Kod OX szablon

#include <iostream>

using namespace std;

//jak nazwać funkcję
void funkcjaPusta(/*jakie argumenty potrzebujemy przeslac*/)
{
	//jak wipisać plansze
	//chcemy dostac mniej wiecej:
	/*
	
	   0  | 1  | 2
	----------------
	0  -  | -  | -
	----------------
	1  -  | O  | -
	---------------- 
	2  -  | -  | X
	*/
}

//jak nazwać funkcję
void abc(int plansza[3][3])
{
	for (int i = 0; i < 3; i++) //przechodzimy do kolejnego piersza
	{
		for (int j = 0; j < 3; j++) // przechodzimy po kolejnych elementach w wierszu
		{
			plansza[i][j] = 0;	//dla pierwszej iteracji i = 0 podstawimy dane do plansza[0][0] plansza[0][1] plansza[0][2]
		}
	}
}
//typ zwracany int, bool, float, double -> konieczne dodanie returna który spowoduje zakończenie działania funkcji i zwrócenie wartości
//jeśli nie chcemy nic zwracać tylko np wypisywać to void
bool funkcjaZwracajacaWartosc(int argument)
{
	if (argument > 0)
	{
		return true;
	}
	else if(argument < 0)
	{
		return false;
	}
	return false; //musimy obsłużyć wszystkie przypadki
}

int main()
{

	int przykladowaTablica2D[3][3]; //tworzymy tablicę 2D, uwaga na początku nie ma tam żadnej wartości

	//wywołanie funkcji do wyczyszczenia tablicy:

	abc(przykladowaTablica2D);

	//wywolanie fgunkcji do wypisywania

	funkcjaPusta();

	//wypisanie jednej kolumny tablicy, uwaga tablica jest 9 elementowa 3x3:
	for (int i = 0; i < 10; i++)
	{
		if (i < 3)
		{
			cout << przykladowaTablica2D[i][0]; // wypisujemy  przykladowaTablica2D[0][0] przykladowaTablica2D[1][0] przykladowaTablica2D[2][0]
		}
		cout << endl;
	}

	//wypisanie jednego wiersza:
	for (int j = 0; j < 3; j++)
	{
		 cout << przykladowaTablica2D[0][j] << " "; // wypisujemy  przykladowaTablica2D[0][1] przykladowaTablica2D[0][1] przykladowaTablica2D[0][2]
	}

	bool wynikDzialaniaFunkcji = funkcjaZwracajacaWartosc(10);

	cout << "Funkcja zwrocila wartosc i zapisalismy ja do zmiennej wynikDzialani: " << wynikDzialaniaFunkcji << endl;

	//Jak możemy zrealizować strzały?? jaki typ pętli tutaj będzie potrzebny:
	int jakPobracWspDoStrzalu;
	//for(    )
	//while()

	//jak zapytać czy gramy dalej??
	system("pause");
	return 0;
}