Kryteria oceny Objaśnienie Maks. liczba punktów Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze Liczba punktów Komentarze
grupa G1 grupa G2 grupa G3 grupa G4 grupa G5 grupa G6 grupa G7 grupa G8 grupa G9 grupa G10 grupa G11 grupa G12 grupa G13 grupa G14 grupa G15 grupa G16 grupa G17 grupa G18 grupa G19 grupa G19 grupa G20 grupa G21 grupa G22 grupa G23 grupa G24 grupa G25 grupa G26 grupa G27
                                                   
                                                   
Projekt                                                                                                                    
                                                       
                                                       
Ogólny opis systemu (wizja)                                                                                                                    
Cel systemu 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3                      
Udziałowcy 2 2 2 2 Raczej funkcje 2 Własciciel jest niefortunną nazwą, jak z tymi laboratoriami 2 1 2 2 2 2 1 2 2 2 2 2 2                      
Granice systemu 2 2 2 2 2 1 diagram, e--mail 2 2 Brak e-mail 2 1 e-mail, payU 1 granice to aktorzy 2 2 2 2 2 2 1 Mieszkaniec, technik?                      
Lista możliwości (diagram czynności) 4 4 4 3 2 4 2 3 4 4 2 Zajęcia w ramach przedmiotu? 2 Chyba czas, nie system 4 4 4 4 4 2                      
                                                       
                                                       
Suma 11 11   11   10   9   10   8   10   11   10   8   8   11   11   11   11   11   8   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
                                                     
Analiza dziedziny                                                                                                                    
Identyfikacja klas wraz z atrybutami (metodami) 8 8 6 Właściwości miały być klasami 5 Po co listy… Odbiorcy zdefiniowani 7 Spłaszczenie hierarchii poprzez umieszczenie wszystkich atrybutów 6 Hierarchia klas użytk. Temat - rysunek (ilustracja tematu) 4 Lokalizacja (strefa) czujnik,  5 System?. Podzadania 7 Powinna być klasa 'zabieg w cenniku' i konkretny zabieg (wykonany) 7 W rezerwacji cena, czy przydzielenie pokoju jest jakoś realizowalne 5 Kierunek, specjalność, przedmiot, zajęcia 6 typ jako klasa, typy-podtypy 8 8 8 8 8 3 Ceny i zużycie miały być rozbite na kategorie                      
Związki (nazwy ról) 5 3 brak ról 4 Brak ról 4 5 atrybuty duplikuja role 3 Grade do taks, role zamiast atryb 1 0 5 4 Brak nazw ról,  3 Rola to nie ma ale atrybut użyty do implementacji 2 powiązanie zdarzenie - zgłoszenie? 2 zły kierunek agregacji, połżenie ról 4 rol brak 5 5 4 ról brak 3                      
Stany 2 2 2 2 1 nie istnienie nie jest stanem 2 2 2 Poza systemem?   1 To są czynności   1 składnia! 2 2 1 Trudno zidentyfikować.  Może dla klasy rozkład, której nie ma…   1 Niezarejestrowany nie jest dobrym stanem 1 nie w bazie nie jest stanem                      
Słownik 3 3 3 3 3 2 Tasks? 3 2 3 3 2 2 3 3 3 3   2                      
                                                     
Suma 18 16   15   14   16   13   10   9   15   15   10   11   15   17   17   16   13   9   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
                                                     
Specyfikacja wymagań                                                                                                                    
Kompletność (według diagramu) Czy możliwa funkcjonalność jest pokryta przypadkami użyca. Aktorzy. 5 5 4 Powiadom użytkowników jest krokiem 5 4 Czym ma być zarządzanie 3 Dlaczego nie po prostu prowadzący. Brak aktora typu system e-mail. Protokół? 2 4 e-mail, czym jest podsumowanie   5 3 Import list studentów? Definiowanie specjalności, zajęć 4 Przetwarzanie? Lokalizacja i pozycja - dość podobne. Czas? 5 5 5 4 System powinien monitorować wpłaty i wysyłać ponaglenia (większość tak robi) 4 System mógłby np. przypominać pacjentom o wizycie…. 3 Brak PU do wprowadzania danych z liczników                      
Poprawność relacji Czy relacje mają uzasadnienie powtarzalnością działań lub rozszerzeniem 1 1 1 1 1 1 1     1 Za dużo relacji - potencjalny problem przy definicji scenariuszy 1 1 0 Dlaczego takie include? 1 1 1 1 1                      
Jakość i forma scenariuszy (5 scenariuszy) Czytelność zidentyfikowny aktor, prewarunki, czy wyczerpujące itd.. 15 13 pętla przy wypełnianiu 15 10 Logowanie - blokada, potwierdzenia przy operacjach (np.. Sms) 11 Jakie dane, a jeśli osoby nie ma 12 System powinien sprawdzać np.. Rozszerzenia plików. Jest logowanie i wylogowanie 10 6 To przypomina algorytm z dość wirtualnym aktorem. Dwa ostatnie ok 14 Dodaj dyżur - jakie dane? 5 rejestracja-jakie dane, połączenie telefoniczne poza systemem, czym jets przejsice do platnosci, dostępnośc pokoju brak na diagramie, raczej krok scenariusza, przelew - brak konkretów i realizacji 10 Opisy w tabelkach!!  Logika prztwarzania 9 Nie chodziło o to, aby zrobić 10 niedokładnie, ale 5 w sposób przemyślany 12 Otwarcie rachunku ma sens tylko razem z przyjęciem zamówienia.  Zamkniecie rachunku - nierealistyczne.  Odmowa -chyba kucharz 13 W jaki sposób otrzymuje kod? Wyświetlony? W jakiś sposób miało być zdefiniowane przydzielanie kodów z puli? 15 OK 13 Brakuje potwierdzeń e-mail.  Turnusy, imprezy dodatkowe - zapewne w pętli. Podobny system powinien także pozwalać na wprowadzenie zdjęć,  10 Dodawanie lekarza - specjalność. Usuniecie lekarza może anulować wizyty, co wtedy? Umawianie wizyty. Pesel lekarza? Chyba niedokończony. Chyba odwoływać można prościej? 9 Wystawiania rachunków nie było na diagramie. Poza tym - odczytuje się na ogół wszystkie liczniki danego typu i wprowadza hurtowo… Jeśli zgłoszenia mają kategorie, to brakuje na diagramie klas.                      
Scenariusze alternatywne Czy wystarczająco szczegółowe 5 5 5 3 1 4 Wylogowanie 3 2 5 2 3 Pomieszanie z biznesowymi 3 4 4 Czasem coś trzeba wyświetlić…. 5 5 2 3                      
                                                     
Suma 26 24   25   19   17   20   16   12   19   13   17   17   21   23   26   23   17   16   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
Architektura systemu                                                                                                                    
Definicja architektury Z jakich warstw lub samodzielnych modułów składa się system 2 1 Model NIE reprezentuje logiki biznesowej 2 Żądanie (na ogół) idzie poprzez widok 1 Model nie opisuje logiki 2 2 1 1 Widok generuje dokument czy jets dokumentem? 2 szkoda, że rysunek nie jest zgodny z opisem (opis poprawny) 1 Błędny rysunek, chyba że jakiś framework typu django, model nie zawiera logiki 1 Model nie informuje widoków 0 Schemat niepoprawny. Gdzie aplikacja mobilna 2 1 Jeśli applety, to ile to jest warstw? 2 Raczej nie będzie urz mobilnego? 0 Model nie odpowiada za LOGIKĘ, widok nie komunikuje się z modelem.  1 Model nie reprezentuje logiki aplikacji 2                      
Opis /derfinicja interfejsu Jak następuje wymiana informacji pomiędzy warstwami lub samodzielnymi modułami. 1 0 Model nie jest bezpośrednio połaczony z widokiem 1 1 1 1 1 1 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1                      
                                                     
Suma 3 1   3   2   3   3   2   2   3   1   2   1   3   2   3   1   2   3   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
Model analizy+projekt: klasy i relacje                                                                                                                    
Opis ogóly projektu Określenie platformy dla projektu: język programowania, biblioteki, środowisko wykonania  2 2 2 2 2 2 1 1 2 0 0 0 2 1 2 2   2                      
Identyfikacja klas Dobór klas, czytelność nazw. 6 5 Za mało widoków 6 6 Po co listy 6 6 3 Należało skupić się na konkretnym projekcie oprogramowania, a nie  komunikacji na poziomie architektury. Diagram 6 6 6 5 Strona główna w modelu? 5 Aplikacja mobilna - gdzie jest kontroler. 6 5 5 System… w modelu? To coś w rodzaju BD opakowanej przez funkcje? 6 6 6                      
Atrybuty Jak wyżej. 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 2 Czy rzeczywiście kontroler ma informacje o  uzytkowniku? 3 0 3 3 2 Po co ontroler miałby mieć te atrybuty? 2 Po co te atrybuty w kontrolerze                      
Metody Rozmieszczenie metod, czytelność nazw metod 3 3 2 To co powinien realizować kontroler często jest w widoku 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3                      
Związki Poprawność związków i krotności 4 2 Kontroler nie jest w asocj. Z klasą dziedziny, brak krotności 4 3 Diagram nie jets zbyt czytelny, dependency 4 4   Ocena niemożliwa 0 Nieznajomość relacji na diagramach klas 4 2 3 3 role 4 Rozumiem, że strzałki to asocjacje? 2 Trudno ocenić, niedopracowana architektura 2 Kontroler powinien generować widoki 4 Przy diagramach 0 Brak związków 3 Co kontroler tworzy?                      
Czytelność Rozróżnienie pomiędzy klasami z analizy dziedziny, widoku, ,modelu, kontrolera 3 3 3 3 3 3 1 2 3 2 2 3 3 2 3 3 3 3                      
Relacje klas projektu z elementami platformy (nie przedstawiać relacji typu strona ma przycisk i listę) Dziedziczenie po klasach bibliotecznych, użycie gotowych komponentów, wykorzystanie gotowych mechanizmów.  1 1 1 0 0 1 1 0   0 0 0 1 0 0   0 0                      
                                                     
Suma 22 19   21   20   21   22   10   15   21   16   16   16   22   12   18   21   14   19   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
Model analizy+projekt: zachowanie                                                                                                                    
Jakość i czytelność / zgodność z zastosowaną technologią Czy reprezentacja zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia 10 6 Komunikacja z użytkownikiem odbywa się przez odświezenie widoku 7 Wyświetlenie czegoś polega na przeładowaniu widoku. Użytkownik inicjuje akcje, potem dostaje kolejne widoki (a nie komunikaty zwrotne) 5 Komunikacja polega na odświezeniu widoku 8 Wyświetl = przeładuj, drobne błedy 6 Komunikacja polega na uaktualnieniu widoku!  5 Aktorzy? Czujnik, dyspozytor 5 Miało być 5 8 Ogólnie - kontroler powinien regenrować widok. Jeśli coś udało się, to nie jest zwracana wartość, ale tworzony widok z informacją.  7 Miały być ilustracje przypadków uzycia. Komunikacja obejmuje regenerację widoku 6 Kontroler generuje nowe widoki 6 miało być 5 diagramów sekwencji, czy widok jest uaktualniany? 10 6 Proste wywołanie metod bez potwierdzeń…. 7 Strona z … to jest nowy obiekt widoku 5 Dodaj oferte - brak etapów (turnusy,imprezy);rezerwacja miejsca- udział kontrolera przy etapach; aby wyświetlic rez - komunikacja z kontrolerem i modelem;  5 Model nie komunikuje się z widokiem (usuniecie lekarza).  Kontroler tworzy nowy/odświeża widok (dodawanie lekarza). Powrót musi nastąpić do tego samego obiektu (kontrolera w usuniecie lekarza) 7 Kontroler tworzy nowy obiekt widoku przy zwracaniau wartości                      
Spójność z modelem klas Czy komunikaty są metodami odbiorcy 2 2 2 1 Klient nie ma metod 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 Nie dla BD 2 2 2 1 Nie zawsze, np. dla modelu nie                      
Reprezentacja przebiegów alternatywnych Czy istnieje 5 5 5 3 Błedna składnia alt 0 4 Niezrozumiałe 3 0 4 Składnia alt - podział na co najmniej dwa podregiiony 0 0 0 5 Skladnia alt jest inna, ale zrozumiałem 0 0 0 0 3 Częściowo. Składnia                      
Spójność z modelem wymagań Czy opis zachowania dobrze modeluje przypadki użycia. Czy są stosowane identyfikatory UC 3 3 3 3 3 3 3 1 3 1 2 2 3 2 3 1 2 3                      
                                                     
Suma 20 16   17   12   13   15   13   8   17   10   10   10   20   8   12   8   9   14   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
                                                     
Projekt interfejsu użytkownika                                                                                                                    
Czy jest, przejrzystość projektu 5 5 5 5 3 Ilustrujące UC 5 3 3   4 2 5 5 5 5 4 5 5                      
Zgodność projektu interfejsu z relacjami między klasami/atrybutami klas Np..jeżeli strona zawiera listę elementów typu XXX , to czy między klasą strony występuje relacja z klasą XXX  2 2 2 2 2 2 2 1   2 1 2 2 2 2 2 2 2                      
Spójność w stosowaniu identyfikatorów klas 2 2 2 2 2 2 2 1   2 1 2 2 2 2 2 2 2                      
                                                     
Suma 9 9   9   9   7   9   7   5   0   8   4   9   9   9   9   8   9   9   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
Projekt bazy danych                                                                                                                    
Schemat bazy danych ERD Ogólna postać; Czy odpowiada relacjom między obiektami dziedziny. 8 3 Pytania, odpowiedzi, kategoria, typ  6 Właściwości powinny być tabelami 2 3 Brak tabel, kierunki strzałek 6 Strzałki w przeciwną stronę. Type do tabeli (słownika)   5 Nieczytelne relacje 8 4 Rezerwacja powinna być lącznikiem, klucze 5 Brak klas 6 Połączyć zdarzenia ze zgłoszeniami 8 5 Wyborca miał nie być połączony z użytkownikiem. Miała być baza kodów i oznaczanie jako zużytych. 5 Złe połączenie linia - przystanek, numer porządkowy przystanku w linii? 7 turnus-oferta? 8                        
Specyfikacja kwerend Krótki opisu słowny w tabeli; Czy zrozumiała i w miarę wyczerpująca 4 3 Brak kwerend do odpowiedzi 4 0   4     4   To nie są kwerendy=zapytania 4   4 4 4 4 4                        
                                                     
                                                     
Suma 12 6   10   2   3   10   0   5   12   4   9   6   12   9   9   11   12   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0  
                                                     
Punkty dodatkowe, max 12                         12 Projekt jednoosobowy                     6 dwuosobowy                                                                
Uwagi                                                      
                                                     
                                                     
  Suma punktów z projektu 121 102   111   88   89   102   78   66   98   77   76   78   119   91   105   99   87   78   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0   0