|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kryteria
oceny |
Objaśnienie |
Maks. liczba punktów |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
grupa G1 |
grupa G2 |
grupa G3 |
grupa G4 |
grupa G5 |
grupa G6 |
grupa G7 |
grupa G8 |
grupa G9 |
grupa G10 |
grupa G11 |
grupa G12 |
grupa G13 |
grupa G14 |
grupa G15 |
grupa G16 |
grupa G17 |
grupa G18 |
grupa G19 |
grupa G19 |
grupa G20 |
grupa G21 |
grupa G22 |
grupa G23 |
grupa G24 |
grupa G25 |
grupa G26 |
grupa G27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogólny
opis systemu (wizja) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cel systemu |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Udziałowcy |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
Raczej funkcje |
2 |
Własciciel jest niefortunną
nazwą, jak z tymi laboratoriami |
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Granice systemu |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
diagram, e--mail |
2 |
|
2 |
Brak e-mail |
2 |
|
1 |
e-mail, payU |
1 |
granice to aktorzy |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Mieszkaniec, technik? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lista możliwości (diagram
czynności) |
4 |
4 |
|
4 |
|
3 |
|
2 |
|
4 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
Zajęcia w ramach
przedmiotu? |
2 |
Chyba czas, nie system |
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
11 |
11 |
|
11 |
|
10 |
|
9 |
|
10 |
|
8 |
|
10 |
|
11 |
|
10 |
|
8 |
|
8 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
|
8 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analiza
dziedziny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identyfikacja klas wraz z
atrybutami (metodami) |
8 |
8 |
|
6 |
Właściwości miały być
klasami |
5 |
Po co listy… Odbiorcy
zdefiniowani |
7 |
Spłaszczenie hierarchii
poprzez umieszczenie wszystkich atrybutów |
6 |
Hierarchia klas użytk.
Temat - rysunek (ilustracja tematu) |
4 |
Lokalizacja (strefa)
czujnik, |
5 |
System?. Podzadania |
7 |
Powinna być klasa 'zabieg w
cenniku' i konkretny zabieg (wykonany) |
7 |
W rezerwacji cena, czy
przydzielenie pokoju jest jakoś realizowalne |
5 |
Kierunek, specjalność,
przedmiot, zajęcia |
6 |
typ jako klasa,
typy-podtypy |
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
|
3 |
Ceny i zużycie miały być
rozbite na kategorie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związki (nazwy ról) |
5 |
3 |
brak ról |
4 |
Brak ról |
4 |
|
5 |
atrybuty duplikuja role |
3 |
Grade do taks, role zamiast
atryb |
1 |
|
0 |
|
5 |
|
4 |
Brak nazw ról, |
3 |
Rola to nie ma ale atrybut
użyty do implementacji |
2 |
powiązanie zdarzenie -
zgłoszenie? |
2 |
zły kierunek agregacji,
połżenie ról |
4 |
rol brak |
5 |
|
5 |
|
4 |
ról brak |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stany |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
nie istnienie nie jest
stanem |
2 |
|
2 |
|
2 |
Poza systemem? |
|
|
1 |
To są czynności |
|
|
1 |
składnia! |
2 |
|
2 |
|
1 |
Trudno zidentyfikować. Może dla klasy rozkład, której nie ma… |
|
|
1 |
Niezarejestrowany nie jest
dobrym stanem |
1 |
nie w bazie nie jest stanem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Słownik |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
Tasks? |
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
18 |
16 |
|
15 |
|
14 |
|
16 |
|
13 |
|
10 |
|
9 |
|
15 |
|
15 |
|
10 |
|
11 |
|
15 |
|
17 |
|
17 |
|
16 |
|
13 |
|
9 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specyfikacja
wymagań |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kompletność
(według diagramu) |
Czy możliwa funkcjonalność
jest pokryta przypadkami użyca. Aktorzy. |
5 |
5 |
|
4 |
Powiadom użytkowników jest
krokiem |
5 |
|
4 |
Czym ma być zarządzanie |
3 |
Dlaczego nie po prostu
prowadzący. Brak aktora typu system e-mail. Protokół? |
2 |
|
4 |
e-mail, czym jest
podsumowanie |
|
|
5 |
|
3 |
Import list studentów?
Definiowanie specjalności, zajęć |
4 |
Przetwarzanie? Lokalizacja
i pozycja - dość podobne. Czas? |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
4 |
System powinien monitorować
wpłaty i wysyłać ponaglenia (większość tak robi) |
4 |
System mógłby np.
przypominać pacjentom o wizycie…. |
3 |
Brak PU do wprowadzania
danych z liczników |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poprawność
relacji |
Czy relacje mają
uzasadnienie powtarzalnością działań lub rozszerzeniem |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
1 |
Za dużo relacji -
potencjalny problem przy definicji scenariuszy |
1 |
|
1 |
|
0 |
Dlaczego takie include? |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakość
i forma scenariuszy (5 scenariuszy) |
Czytelność zidentyfikowny
aktor, prewarunki, czy wyczerpujące itd.. |
15 |
13 |
pętla przy wypełnianiu |
15 |
|
10 |
Logowanie - blokada,
potwierdzenia przy operacjach (np.. Sms) |
11 |
Jakie dane, a jeśli osoby
nie ma |
12 |
System powinien sprawdzać
np.. Rozszerzenia plików. Jest logowanie i wylogowanie |
10 |
|
6 |
To przypomina algorytm z
dość wirtualnym aktorem. Dwa ostatnie ok |
14 |
Dodaj dyżur - jakie dane? |
5 |
rejestracja-jakie dane,
połączenie telefoniczne poza systemem, czym jets przejsice do platnosci,
dostępnośc pokoju brak na diagramie, raczej krok scenariusza, przelew - brak
konkretów i realizacji |
10 |
Opisy w tabelkach!! Logika prztwarzania |
9 |
Nie chodziło o to, aby
zrobić 10 niedokładnie, ale 5 w sposób przemyślany |
12 |
Otwarcie rachunku ma sens
tylko razem z przyjęciem zamówienia.
Zamkniecie rachunku - nierealistyczne.
Odmowa -chyba kucharz |
13 |
W jaki sposób otrzymuje
kod? Wyświetlony? W jakiś sposób miało być zdefiniowane przydzielanie kodów z
puli? |
15 |
OK |
13 |
Brakuje potwierdzeń
e-mail. Turnusy, imprezy dodatkowe -
zapewne w pętli. Podobny system powinien także pozwalać na wprowadzenie
zdjęć, |
10 |
Dodawanie lekarza -
specjalność. Usuniecie lekarza może anulować wizyty, co wtedy? Umawianie
wizyty. Pesel lekarza? Chyba niedokończony. Chyba odwoływać można prościej? |
9 |
Wystawiania rachunków nie
było na diagramie. Poza tym - odczytuje się na ogół wszystkie liczniki danego
typu i wprowadza hurtowo… Jeśli zgłoszenia mają kategorie, to brakuje na
diagramie klas. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scenariusze
alternatywne |
Czy wystarczająco
szczegółowe |
5 |
5 |
|
5 |
|
3 |
|
1 |
|
4 |
Wylogowanie |
3 |
|
2 |
|
5 |
|
2 |
|
3 |
Pomieszanie z biznesowymi |
3 |
|
4 |
|
4 |
Czasem coś trzeba
wyświetlić…. |
5 |
|
5 |
|
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
26 |
24 |
|
25 |
|
19 |
|
17 |
|
20 |
|
16 |
|
12 |
|
19 |
|
13 |
|
17 |
|
17 |
|
21 |
|
23 |
|
26 |
|
23 |
|
17 |
|
16 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Architektura
systemu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Definicja
architektury |
Z jakich warstw lub
samodzielnych modułów składa się system |
2 |
1 |
Model NIE reprezentuje
logiki biznesowej |
2 |
Żądanie (na ogół) idzie
poprzez widok |
1 |
Model nie opisuje logiki |
2 |
|
2 |
|
1 |
|
1 |
Widok generuje dokument czy
jets dokumentem? |
2 |
szkoda, że rysunek nie jest
zgodny z opisem (opis poprawny) |
1 |
Błędny rysunek, chyba że
jakiś framework typu django, model nie zawiera logiki |
1 |
Model nie informuje widoków |
0 |
Schemat niepoprawny. Gdzie
aplikacja mobilna |
2 |
|
1 |
Jeśli applety, to ile to
jest warstw? |
2 |
Raczej nie będzie urz
mobilnego? |
0 |
Model nie odpowiada za
LOGIKĘ, widok nie komunikuje się z modelem. |
1 |
Model nie reprezentuje
logiki aplikacji |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opis
/derfinicja interfejsu |
Jak następuje wymiana
informacji pomiędzy warstwami lub samodzielnymi modułami. |
1 |
0 |
Model nie jest bezpośrednio
połaczony z widokiem |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
3 |
1 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
1 |
|
2 |
|
1 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
analizy+projekt: klasy i relacje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opis
ogóly projektu |
Określenie platformy dla
projektu: język programowania, biblioteki, środowisko wykonania |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
1 |
|
2 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identyfikacja
klas |
Dobór klas, czytelność
nazw. |
6 |
5 |
Za mało widoków |
6 |
|
6 |
Po co listy |
6 |
|
6 |
|
3 |
Należało skupić się na
konkretnym projekcie oprogramowania, a nie
komunikacji na poziomie architektury. Diagram |
6 |
|
6 |
|
6 |
|
5 |
Strona główna w modelu? |
5 |
Aplikacja mobilna - gdzie
jest kontroler. |
6 |
|
5 |
|
5 |
System… w modelu? To coś w
rodzaju BD opakowanej przez funkcje? |
6 |
|
6 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atrybuty |
Jak wyżej. |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
Czy rzeczywiście kontroler
ma informacje o uzytkowniku? |
3 |
|
0 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
Po co ontroler miałby mieć
te atrybuty? |
2 |
Po co te atrybuty w
kontrolerze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metody |
Rozmieszczenie metod,
czytelność nazw metod |
3 |
3 |
|
2 |
To co powinien realizować
kontroler często jest w widoku |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związki |
Poprawność związków i
krotności |
4 |
2 |
Kontroler nie jest w asocj.
Z klasą dziedziny, brak krotności |
4 |
|
3 |
Diagram nie jets zbyt
czytelny, dependency |
4 |
|
4 |
|
|
Ocena niemożliwa |
0 |
Nieznajomość relacji na
diagramach klas |
4 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
role |
4 |
Rozumiem, że strzałki to
asocjacje? |
2 |
Trudno ocenić,
niedopracowana architektura |
2 |
Kontroler powinien
generować widoki |
4 |
Przy diagramach |
0 |
Brak związków |
3 |
Co kontroler tworzy? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czytelność |
Rozróżnienie pomiędzy
klasami z analizy dziedziny, widoku, ,modelu, kontrolera |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relacje
klas projektu z elementami platformy (nie przedstawiać relacji typu strona ma
przycisk i listę) |
Dziedziczenie po klasach
bibliotecznych, użycie gotowych komponentów, wykorzystanie gotowych
mechanizmów. |
1 |
1 |
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
22 |
19 |
|
21 |
|
20 |
|
21 |
|
22 |
|
10 |
|
15 |
|
21 |
|
16 |
|
16 |
|
16 |
|
22 |
|
12 |
|
18 |
|
21 |
|
14 |
|
19 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
analizy+projekt: zachowanie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakość
i czytelność / zgodność z zastosowaną technologią |
Czy reprezentacja
zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia |
10 |
6 |
Komunikacja z użytkownikiem
odbywa się przez odświezenie widoku |
7 |
Wyświetlenie czegoś polega
na przeładowaniu widoku. Użytkownik inicjuje akcje, potem dostaje kolejne
widoki (a nie komunikaty zwrotne) |
5 |
Komunikacja polega na
odświezeniu widoku |
8 |
Wyświetl = przeładuj,
drobne błedy |
6 |
Komunikacja polega na
uaktualnieniu widoku! |
5 |
Aktorzy? Czujnik,
dyspozytor |
5 |
Miało być 5 |
8 |
Ogólnie - kontroler
powinien regenrować widok. Jeśli coś udało się, to nie jest zwracana wartość,
ale tworzony widok z informacją. |
7 |
Miały być ilustracje
przypadków uzycia. Komunikacja obejmuje regenerację widoku |
6 |
Kontroler generuje nowe
widoki |
6 |
miało być 5 diagramów
sekwencji, czy widok jest uaktualniany? |
10 |
|
6 |
Proste wywołanie metod bez
potwierdzeń…. |
7 |
Strona z … to jest nowy
obiekt widoku |
5 |
Dodaj oferte - brak etapów
(turnusy,imprezy);rezerwacja miejsca- udział kontrolera przy etapach; aby
wyświetlic rez - komunikacja z kontrolerem i modelem; |
5 |
Model nie komunikuje się z
widokiem (usuniecie lekarza).
Kontroler tworzy nowy/odświeża widok (dodawanie lekarza). Powrót musi
nastąpić do tego samego obiektu (kontrolera w usuniecie lekarza) |
7 |
Kontroler tworzy nowy
obiekt widoku przy zwracaniau wartości |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem klas |
Czy komunikaty są metodami
odbiorcy |
2 |
2 |
|
2 |
|
1 |
Klient nie ma metod |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
Nie dla BD |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Nie zawsze, np. dla modelu
nie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentacja
przebiegów alternatywnych |
Czy istnieje |
5 |
5 |
|
5 |
|
3 |
Błedna składnia alt |
0 |
|
4 |
Niezrozumiałe |
3 |
|
0 |
|
4 |
Składnia alt - podział na
co najmniej dwa podregiiony |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
5 |
Skladnia alt jest inna, ale
zrozumiałem |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
3 |
Częściowo. Składnia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem wymagań |
Czy opis zachowania dobrze
modeluje przypadki użycia. Czy są stosowane identyfikatory UC |
3 |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
1 |
|
3 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
20 |
16 |
|
17 |
|
12 |
|
13 |
|
15 |
|
13 |
|
8 |
|
17 |
|
10 |
|
10 |
|
10 |
|
20 |
|
8 |
|
12 |
|
8 |
|
9 |
|
14 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt
interfejsu użytkownika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy
jest, przejrzystość projektu |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
3 |
Ilustrujące UC |
5 |
|
3 |
|
3 |
|
|
|
4 |
|
2 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
|
4 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgodność
projektu interfejsu z relacjami między klasami/atrybutami klas |
Np..jeżeli strona zawiera
listę elementów typu XXX , to czy między klasą strony występuje relacja z
klasą XXX |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
|
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
w stosowaniu identyfikatorów klas |
|
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
|
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
9 |
9 |
|
9 |
|
9 |
|
7 |
|
9 |
|
7 |
|
5 |
|
0 |
|
8 |
|
4 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
8 |
|
9 |
|
9 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt
bazy danych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schemat
bazy danych ERD |
Ogólna postać; Czy
odpowiada relacjom między obiektami dziedziny. |
8 |
3 |
Pytania, odpowiedzi,
kategoria, typ |
6 |
Właściwości powinny być
tabelami |
2 |
|
3 |
Brak tabel, kierunki
strzałek |
6 |
Strzałki w przeciwną
stronę. Type do tabeli (słownika) |
|
|
5 |
Nieczytelne relacje |
8 |
|
4 |
Rezerwacja powinna być
lącznikiem, klucze |
5 |
Brak klas |
6 |
Połączyć zdarzenia ze
zgłoszeniami |
8 |
|
5 |
Wyborca miał nie być
połączony z użytkownikiem. Miała być baza kodów i oznaczanie jako zużytych. |
5 |
Złe połączenie linia -
przystanek, numer porządkowy przystanku w linii? |
7 |
turnus-oferta? |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specyfikacja
kwerend |
Krótki opisu słowny w
tabeli; Czy zrozumiała i w miarę wyczerpująca |
4 |
3 |
Brak kwerend do odpowiedzi |
4 |
|
0 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
To nie są
kwerendy=zapytania |
4 |
|
|
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
12 |
6 |
|
10 |
|
2 |
|
3 |
|
10 |
|
0 |
|
5 |
|
12 |
|
4 |
|
9 |
|
6 |
|
12 |
|
9 |
|
9 |
|
11 |
|
12 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty
dodatkowe, max 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Projekt jednoosobowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
dwuosobowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma punktów z projektu |
121 |
102 |
|
111 |
|
88 |
|
89 |
|
102 |
|
78 |
|
66 |
|
98 |
|
77 |
|
76 |
|
78 |
|
119 |
|
91 |
|
105 |
|
99 |
|
87 |
|
78 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|