|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kryteria
oceny |
Objaśnienie |
Maks. liczba punktów |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
Liczba punktów |
Komentarze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
grupa G1 |
grupa G2 |
grupa G3 |
grupa G4 |
grupa G5 |
grupa G6 |
grupa G7 |
grupa G8 |
grupa G9 |
grupa G10 |
grupa G11 |
grupa G12 |
grupa G13 |
grupa G14 |
grupa G15 |
grupa G16 |
grupa G17 |
grupa G18 |
grupa G19 |
grupa G20 |
grupa G21 |
grupa G22 |
grupa G23 |
grupa G24 |
grupa G25 |
Zadania |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DFD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Forma |
Ogólna forma, struktura,
czytelność |
2 |
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hierarchia |
Diagram kontekstowy |
2 |
2 |
|
2 |
Te same dane? |
1 |
Przepływy? |
2 |
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Kurier nie widzi towaru |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Zarządzanie nie jest dobrym
przepływem |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
wprowadzenie nie jest
przepływem. Formularz? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagram wstępny |
2 |
2 |
|
1 |
Procesy powinn być
wyciągniete w górę |
2 |
|
2 |
|
1 |
brak przepływów |
3 |
|
2 |
|
1 |
Na diagramie nie mogą nagle
pojawić się terminatory |
2 |
|
2 |
Czy na diagramie wstępnym
nie powinien pojawić się magazyn? |
1 |
Należało zidentyfikować
procesy wokół struktur danych: np.. zarządzanie agentami, klientami |
1 |
Kto uaktualni magazyn
Rachunek? Może jednak jest w zewnętrznym systemie? |
1 |
i jest niespójność
kontekstowy-wstępny. Czy rzeczywiście zamówienie definiuje się przez
płatność? |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Brak numeracji |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dekompozycja i numeracja
procesów. Czytelność i logika dekompozycji; Spójność przepływów. NIE
FLOWCHART, DEFINICJE DANYCH |
12 |
12 |
|
8 |
Wszędzie płyną
"Dane". Każdy przepływ w DFD ma być unikalny i nazwany. Jest bardzo
wątpliwe, aby procesy atomowe miały połączenia z dwoma terminatorami
(zwłąszcza typu osoba). 1.2.3 daje dwa przepływy wyjściowe o tej samej
nazwie? Do niektórych funkcji nie trzeba przekazać pełnych danych (np.
usuwania). Synchronizacja danych? |
9 |
Brak numeracji !!!! Na
diagramie wstępnym - chyba dane z innej strony. |
11 |
Dlaczego na 1.0 zniknęły
magazyny?. |
6 |
procesy nie łączą się z
magazynami, 4 brakuje oceny 5.x brakuje przepływów (nie może być przepływu
bez danych) |
3 |
Niewielka |
6 |
Dekompozycja 1.0 wygląda
jak algorytm i brak przepływów danych. To samo kolejne, np.. 3.0 z danymi
filmu. Po co pobierane id filmu, skoro jest w danych, itd.. |
0 |
brak |
8 |
Jeśli procse nie ma być
dekomponowany, to nie powtarzamy go. Być może należało umieścić je gdzieś
innej na diagramie wstępnym. Numeracja. 3.0 wygląda na dekomponowalny… |
8 |
2.0 - czy nie przypisujemy
karetki do zgłoszenia. Nie ma tych procesów zbyt wiele…. |
10 |
Przy przyjmowaniu oferty może trzeba dodac klienta |
12 |
|
9 |
1.0 co wprowadza klient?
Brak przepływów |
12 |
|
11 |
Magazyn nie wykonuje
operacji. Np.. Proces 2.2 nie może wpisać wybranego seansu do zajetych
miejsc. Nie ma sensu oznaczać przepływów z/do magazynu |
10 |
Diagram 2.x proces nie
powinien mieć we=wy. Zbędny opis przy magazynie. Prawdopodobnie procesy
powinny zwracać rezultaty |
6 |
Rozumiem, że baza filmów to
ERD Film, baza rezerwacji ok. Gdzie reszta? Klien nie wprowadza opłaty do
systemu IT. Bilet też dyskusyjny. |
10 |
Przepływy na diagramie są
często czynnosciami! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Składnia |
Składnia połączeń |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
1.1 nie można łączyć
magazyn - terminator |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
danych |
Słownik danych i ERD |
6 |
6 |
|
6 |
|
4 |
Wiele przepływów bez
specyfikacji |
6 |
ERD złe połączenia od
Książka |
5 |
ERD ocena - wartość +
przemdiot + prowadzący + student |
3 |
ERD brakuje kilienta, który
oferuje nieruchomość i z którym podpisuje się umowę. Ogólnie złe relacje. |
3 |
ERD - faktury
przechowujemy? @ to klucz, tylko jeden. A rezultaty |
2 |
ERD Zlecenie zawiera listę
pozycji |
2 |
ERD Przydział członków
powinien wskazywać zadania. Czy podzadania nie mają harmonogramu. Brak przepływów |
5 |
Statusy - chyba wielu brak |
4 |
Brakuje dla wielu
przepływów |
6 |
ERD można zastanawiac się
nad umiejscowieniem rachunku |
4 |
ERD zamówienie-->Klient,
brak porządnej specyfikacji przepływów |
6 |
|
6 |
|
5 |
Zły kierunek strzałek.
-|---- to 1, ----|<- to wiele |
3 |
Jest tylko ERD |
4 |
ERD - nie trzeba strzałek w
2 strony. Towary? Listy_xxx - tego nie ma w ERD. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność |
Spójność przepływów
danych i specyfikacji procesów ze
słownikiem |
3 |
1 |
Na diagramie wstępnym i
kontekstowym są formularze, których dalej nie ma |
1 |
|
2 |
Żadanie XXX - nie
wyspecyfikowane |
3 |
|
2 |
Brak magazynów! |
3 |
|
2 |
|
0 |
|
1 |
|
2 |
|
1 |
|
3 |
|
1 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Specyfikace
procesów |
Specyfikacje procesów 3x3 |
6 |
5 |
Co to są dane niepoprawne,
jak sprawdzamy, czy dane występują w bazie
(pseudokod) |
5 |
1.2.2 Do kogo wysyłać na
podstawie DW. Prolonguj nielogiczne, prolongujemy, jeśli nie ma rezerwacji.
Proces na DFD nie czyta z tych magazynów |
2 |
Nie można odnaleźć procesów
na diagramach! Lista umów - niezrozumiałe |
4 |
PRE/POST specyfikuje się w
formie asercji dane są równe, dane zawierają… |
5 |
Postcondition nie ma
zawierać czasownika, ale asercję dla wartości danych |
3 |
Nie ma procesu Weryfikacja
mieszkania? Nie rozumiem celu? Weryfikacja poprawności danych czy
wyszukiwanie w magazynie. POST weż następnego, itp.. Nie używamy czasowników
w POST. Eof()? |
4 |
Wybrane są takie, które
niewiele robią |
4 |
PRE/POST nie mają zawierać
czynności |
5 |
POST powinno zawierać
asercję dotyczącą stanu BD, a nie tylko rezultat. |
2 |
co to są błedne. Miało być
9 |
4 |
Weryfikacja danych do
usuwania nie podoba mi się. Ten proces niczego nie robi i może być połącozny
z fizycznym usunieciem. |
6 |
Wolę w POST styl przyjmuje
niż zwracany jest… |
3 |
Skąd te dane w realizuj?
POST - komunikat wyświetlony? Post to asercje dotyczące wartości/obecności
danych |
5 |
POST nie USUNIĘCIE, ale
magazyn nie zawiera rekordu o ID=XXX |
5 |
1.3 nie wysyłamy id do
magazynu, ale usuwamy rekord o danym
id. POST nie jest czynnością. |
6 |
|
6 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty
dodatkowe |
Max 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Praca jednosobowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
34 |
31 |
|
26 |
|
22 |
|
30 |
|
22 |
|
24 |
|
22 |
|
9 |
|
23 |
|
24 |
|
25 |
|
33 |
|
22 |
|
33 |
|
32 |
|
31 |
|
23 |
|
28 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
STD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagram
stanów parsera |
|
4 |
4 |
|
2 |
reakcja na 1/a oraz
a/* */ |
1 |
Nie chcemy stanu pobierz
znak |
3 |
zgubiony slash |
4 |
|
3 |
letter of digit |
2 |
aaa/* */bbb |
4 |
|
1 |
|
2 |
/*
*/a = b/12 |
4 |
|
3 |
|
1 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
3 |
A komentarz // |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagram
stanów dla systemu |
|
3 |
2 |
|
3 |
|
0 |
|
3 |
|
2 |
Tu nie do końca widać
stany… |
2 |
|
3 |
|
3 |
|
1 |
stany to nie są |
3 |
|
2 |
To są bardziej aktywności
niż stany… |
3 |
|
3 |
|
3 |
miał być jeden |
3 |
|
2 |
To nie bardzo są stany…
Raczej pojazd zgłoszony, zatwierdzony, zarezerwowany, usuniety… |
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
7 |
6 |
|
5 |
|
1 |
|
6 |
|
6 |
|
5 |
|
5 |
|
7 |
|
2 |
|
5 |
|
6 |
|
6 |
|
4 |
|
7 |
|
7 |
|
6 |
|
5 |
|
3 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przypadki
użycia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kompletność |
Czy możliwa funkcjonalność
jest pokryta przypadkami użyca. Ocena związków. Udział aktorów. |
3 |
3 |
|
3 |
|
2 |
Różne typy umów… |
3 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
Pracownik nie widzi swoich
zadań (tylko zgłasza) |
3 |
|
1 |
Aktor jest w asocjacji z PU
(stzrałki!). Dodawanie ofert lub akceptacja ofert przez pracownika, itp.. |
3 |
|
2 |
złe związki, to nie exend,
ale kroki scenarusza. Podejrzany łańcuch include |
3 |
|
1 |
Nie, zwłaszcza, że
propozycje rozszerzeń były na liście |
2 |
Wygląda, że klient składa
ofertę, właściciel zatwierdza, klient przyjeżdża z samochodem, włąściciel
sporządza umowę i zmienia status pojazdu? |
3 |
|
3 |
Zamiast Zlecenie -
(rzeczownik) powinna być czynność (czasownik) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Forma
scenariusza |
Czytelność i jakość
przebiegów, zidentyfikowny aktor, prewraunki, itd.. Opisać 3 przypadki
użycia. |
9 |
4 |
Czy to jest wypożyczalnia
samoobsługowa? Nie rozumiem sensu zarządzania finansami. Jest to PU
modyfikujący bliżej nieokreślone dane |
7 |
Rejestrację
należałorozdzielić na dwa. Raczej należy założyć, że zamawiamy kilka książek
(pętla) |
7 |
Dodanie umowy - kupić czy
sprzedać? |
9 |
|
5 |
jakie dane, kiedy nie są
poprawne |
8 |
Eksport ofert dyskusyjny… |
8 |
Jakie dane? Do wypożyczenia
wystarczy ID klienta i filmu… Jakieś metody wyszukiwania |
5 |
|
8 |
jakie dane |
6 |
Zgoszenie - cześć poza
systemem. Wysłanie - czy dyspozytor coś tu robi (w głównym przebiegu)?
Uaktualnienie statusu - przesyłamy rózne dane? |
6 |
Usuwanie niezrozumiałe.
Procedurę?. Krajowy rejestr, chyba takie repozytorium nie istnieje |
9 |
Albo prewarunek zalogowany
albo loguje się? Miały być 3 |
4 |
Zamów: Pozycje w petli,
Klient opłaca poza systemem. Weryfikacja - nazwa wskazuje na coś innego niż
treść |
9 |
|
9 |
|
8 |
Zatwierdzanie - jak e-mail,
to brakuje aktora… |
9 |
|
5 |
Składnie zamówienia -
pętla. Czym jest krok kompletowanie wewnątrz "kompletowania" -
petla. Pracownik rejestruje wydanie. To raczej krok scenariusza |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scenariusze
alternatywne |
Czy wystarczająco
szczegółowe; czy pokrywają możliwe do zidentyfikowania warunki rozgałęzień? |
3 |
2 |
|
2 |
|
1 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
2 |
|
2 |
jak odróżnićwarunki |
3 |
|
2 |
|
3 |
|
1 |
|
3 |
|
3 |
|
2 |
walidacja danych |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
15 |
9 |
|
12 |
|
10 |
|
15 |
|
9 |
|
13 |
|
14 |
|
9 |
|
12 |
|
12 |
|
9 |
|
15 |
|
7 |
|
15 |
|
13 |
|
12 |
|
15 |
|
10 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagram
klas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identyfikacja
klas |
Dobór klas, czytelność
nazw. |
4 |
4 |
A co byłoby w przyjmowaniu
zamówień? |
4 |
|
3 |
Dodatkowe wyposażenie
pojazdu? |
4 |
|
3 |
|
2 |
Trochę uboga klasyfikajca
typów nieruchomości |
3 |
Czy nie rozróżniamy
egzemplarzy. Przynajmniej zliczamy je? |
2 |
Zlecenie powinno łaczyć się
przez klasę asocjatywną z towarami |
3 |
Harmonogram = przydział,
klasa projekt? |
4 |
|
4 |
Wizualnie mało czytelne |
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
Trochę za dużo |
1 |
model miał uwzględniać
lokalizacje i przydział towaru do lokalizacji. Pozycja zamówienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atrybuty |
Jak wyżej. |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
id niepotrzebne |
0 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
id niepotrzebne |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metody |
Dobór i rozmieszcznie metod |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Złe rozmieszczenie |
0 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
|
1 |
wyśw historie, pokaz to
operacja UI |
2 |
|
1 |
|
2 |
|
0 |
Metody nie są czynnościami
wyzwalanymi przez klasę ale operacjami na klasie i klasach zależnych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związki |
Poprawność związków i
krotności |
4 |
4 |
|
1 |
Brak krotności.
ElementZam-Ksiązka, Wypoz-Egzempl |
2 |
Asocjacja czy zależność,
brak krotności i ról |
1 |
Brak krotności, brak
agregacji, brak związków wypozyczenie, rezerwacja z czytelnikiem, |
1 |
Żadnych powiązań? |
2 |
Umowa z klientem, agregacje |
4 |
|
3 |
|
4 |
|
3 |
Brak krotności i ról |
4 |
|
4 |
|
3 |
co ma wspólnego pracownik z
towarem |
4 |
|
3 |
Rezerwacja powinna być w
asocjacji z miejscem i seansem, bilet podobnie |
3 |
Rola Kupujący i Sprzedający |
4 |
zamiast atrybutów role |
1 |
Brak klas, więc brak
związków |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
12 |
12 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
6 |
|
7 |
|
9 |
|
9 |
|
11 |
|
11 |
|
12 |
|
12 |
|
9 |
|
11 |
|
11 |
|
10 |
|
12 |
|
4 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagramy
sekwencji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogólna
postać |
Składnia, reprezentacja
graficzna, logika; czy obiekty należą do zidentyfikowanych klas? |
4 |
4 |
|
4 |
|
3 |
ALT dzieli na dwie częsci
jedna z nich jest wykonywana |
2 |
To po co system, skoro
aktor tworzy rezerwację… Brak opisu przypadku użycia anulowania |
2 |
Jeśli dodajemy, to może
tworzmy studenta? Dziwna linia życia na drugim diagramie |
3 |
|
2 |
Czym jest system i baza?
Brak scenariusza do ? Odmrażania, wypozyczenie wymaga ustalenia asocjacji z
klientem, jakiś obiekt? |
2 |
Towar dodajemy w
lokalizacji? |
3 |
Pętle podzadań |
2 |
Które przypadki użycia? Co
to jest komunikat zwrotny będący wywołaniem metody? |
4 |
|
4 |
|
1 |
|
3 |
przecinające się regiony |
4 |
|
2 |
Za mało etapów i danych |
4 |
|
2 |
Złóż zamówienie - brak
dodawania pozycji i towarów. Czym jest przenieś na paletę. To czynność
fizyczna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czytelność |
Czy reprezentacja
zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem klas |
Czy komunikaty są metodami |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
nie zawsze |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
0.5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentacja
przebiegów alternatywnych |
Czy istnieje |
2 |
2 |
|
0 |
|
1 |
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
Tak i nie |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
|
2 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
Tak ale składniowo dziwna? |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
8 |
8 |
|
6 |
|
6 |
|
4 |
|
6 |
|
6 |
|
5 |
|
6 |
|
6 |
|
6 |
|
8 |
|
8 |
|
2 |
|
7 |
|
6 |
|
4 |
|
7 |
|
2.5 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagramy
komunikacji (współdziałania) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogólna
postać |
Składnia, reprezentacja
graficzna, logika przetwarzania |
2 |
2 |
|
2 |
|
1 |
Brak numeracji uniemożliwia
odtworzenie przebiegu |
1 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
1 |
Brak numerów, nieczytelne |
|
|
2 |
|
|
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
1 |
W jednym brak numerów |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czytelność |
Czy reprezentacja
zachowania jest zrozumiała, jeżeli nie, czy są objaśnienia |
1 |
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
1 |
|
|
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem klas |
Czy komunikaty są metodami
odbiorcy |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
0.5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
4 |
4 |
|
4 |
|
2 |
|
3 |
|
3 |
|
4 |
|
0 |
|
0 |
|
2 |
|
0 |
|
4 |
|
0 |
|
1 |
|
4 |
|
4 |
|
0 |
|
3 |
|
2.5 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekt
serwisu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opis
słowny |
Czego dotyczy |
1 |
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasy
dziedziny |
Obiekty modelujące dane
przetwarzane przez system; związki między klasami. |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
1 |
Użytkownik, aukcja |
2 |
|
1 |
Komentarz do czego? |
0 |
|
|
niewidoczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasy
projektu |
Identyfikacja klas dla
stron HTML, skryptów, DB, metody i atrybuty |
4 |
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
|
3 |
Po dodaniu komentarza
przeładowanie strony, a nie alert |
|
|
2 |
Brak widoków |
4 |
|
4 |
|
3 |
|
4 |
|
|
|
2 |
Za mało widokow |
3 |
Jakieś potwiedzenie
wysłania |
3 |
|
4 |
|
|
niewidoczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Związek
pomiędzy klasami widoku i obiektami dziedziny |
Jeżeli widok prezentuje
obiekty dziedziny lub ich kolekcje, czy jest to widoczne |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
|
niewidoczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagram
sekwencji |
Czytelność, zupełność,
składnia, zgodność z technologią |
4 |
3 |
Nowy widok z rezultatem |
3 |
|
2 |
|
2 |
Szczegóły - tworzony jest
nowy widok z udziałem kontrolera |
1 |
model zwraca dane przez
kontroler, generacja nowych stron |
3 |
|
|
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
3 |
Trudno do końca powiedzieć? |
4 |
create powinno tworzyć nowy
obiekt, ale OK |
|
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
3 |
Nowe widoki |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentacja
scenariuszy alternatywnych |
Czy istnieje |
2 |
0 |
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
1 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spójność
z modelem obiektowym |
Czy nazwy komunikatów
odpowiadają metodom |
2 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
niewidoczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
15 |
12 |
|
12 |
|
13 |
|
13 |
|
8 |
|
13 |
|
0 |
|
7 |
|
10 |
|
10 |
|
12 |
|
15 |
|
0 |
|
8 |
|
10 |
|
8 |
|
10 |
|
5 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma punktów z zadań |
95 |
82 |
|
74 |
|
63 |
|
80 |
|
60 |
|
72 |
|
55 |
|
47 |
|
66 |
|
68 |
|
76 |
|
89 |
|
45 |
|
85 |
|
83 |
|
71 |
|
75 |
|
55 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|