Programowanie obiektowe 2015/2016

Laboratoria

Laboratorium 0:

  • wprowadzenie do kompilacji programów Java na systemie gnu Linux
  • krótkie przypomnienie elementów programowania proceduralnego w języku C i pokazanie na przykładach cech wspólnych powyższych z językiem Java: typy podstawowe i tablice, instrukcje warunkowe, pętle
  • Laboratorium 0

Laboratorium 1 (19-20.10.2015):

Laboratorium 2 (26-27.10.2015):

Laboratorium S (3.11.2015): gra kółko i krzyżyk

Laboratorium 3 (9-10.11.2015)

  • klasy: kontruktor domyślny, konstruktor sparametryzowany, przeciążanie metod
  • pętle zagnieżdżone + tablice wielowymiarowe + napisy
  • LabImage

Laboratorium 4 (16-17.11.2015)

  • składowe i metody statyczne

Laboratorium 5 (23-24.11.2015) – Dziedziczenie Kurs PL

Figury po przesunięciu i obróceniu

Laboratorium 6 (30.11, 01.12.2015) – Polimorfizm i kompozycja

Proszę dokończyć program z poprzedniego laboratorium!

W przypadku grupy wtorkowej należy skorzystać z uaktualnionej wersji – MJ_Lab5v2U.java, która zawiera poprawioną metodę rysowania kwadratu w klasie LabImage oraz przykład w jaki sposób należy obracać wierzchołki danej figury (w tym przypadku kwadratu);  – przykład działania funkcji main jest na rysunku powyżej.,

kod funkcji main

Celem laboratorium będzie wykorzystanie klasy abstrakcyjnej i klas pochodnych do utworzenia klasy-kontenera, która będzie przechowywać obiekty klas pochodnych.

Przykład:

  • Zwierzak – klasa abstrakcyjna
  • Zwierzak_domowy, Zwierzak_dziki – klasy pochodne (ale nadal abstrakcyjne)
  • Pies, Kot, Chomik – klasy pochodne dla zwierzaków domowych
  • Wilk, Lis, Tygrys, Lew – klasy pochodne dla zwierzaków dzikich
  • HotelDlaZwierzat, Schronisko – klasy, które mogą przechowywać zwierzaki domowe
  • Zoo, Oaza – klasy, które mogą przechowywać zwierzaki dzikie

Laboratorium 7 (07.12, 08.12.2015) – Dziedziczenie, polimorfizm i kompozycja – c.d.

Laboratorium 8 (21.12, 22.12.2015) – typy sparametryzowane (generics), interfejs Comparable

Celem laboratorium będzie napisanie klasy z ograniczonym typem uogólnionym, a następnie wykorzystanie interfejsu Comparable do porównania obiektów danej klasy.

Laboratorium 9 (11.01, 12.01.2016) – operacje na plikach, wyjątki

Cu.ang

Zadania dodatkowe: Aktualizacja 29.11.2015

KlasyKlasy_wstęp
PodstawyZestaw 0
Zestaw 1 (wstęp do programowania obiektowego)
Dziedziczenietest_inheritance.java

Możliwość komentowania została wyłączona.