Laboratoria
Laboratorium 0:
- wprowadzenie do kompilacji programów Java na systemie gnu Linux
- krótkie przypomnienie elementów programowania proceduralnego w języku C i pokazanie na przykładach cech wspólnych powyższych z językiem Java: typy podstawowe i tablice, instrukcje warunkowe, pętle
- Laboratorium 0
Laboratorium 1 (19-20.10.2015):
- typy proste,
- instrukcje warunkowe if
- proste pętle for/while http://codingbat.com/doc/java-for-while-loops.html
- operatory (==, !=, <, >, %),
- obsługa parametrów przekazywanych do programu z wiersza poleceń,
- losowanie liczb z zadanego przedziału.
- LabImage
Laboratorium 2 (26-27.10.2015):
- literały tekstowe – klasa String; metody: length(), substring(), equals():
- tablice i pętle
Laboratorium S (3.11.2015): gra kółko i krzyżyk
- wprowadzenie do klas
- pętle zagnieżdżone + tablice wielowymiarowe + napisy
- pliki projektowe – wersja 3×3:
- pliki projektowe – wersja 5×5:
- Klasa do uzupełnienia: TicTacToe.java
- przykład 3×3: TicTacToe_3x3.jar
Laboratorium 3 (9-10.11.2015)
- klasy: kontruktor domyślny, konstruktor sparametryzowany, przeciążanie metod
- pętle zagnieżdżone + tablice wielowymiarowe + napisy
- LabImage
Laboratorium 4 (16-17.11.2015)
- składowe i metody statyczne
Laboratorium 5 (23-24.11.2015) – Dziedziczenie Kurs PL
- klasy bazowe i klasy pochodne; czym jest klasa abstrakcyjna
- słowo kluczowe super: Oracle tutorial, Super in Java
- dostęp do danych i metod: public, private, protected
- wstęp do ArrayList jako zastosowanie kolekcji: Oracle tutorial, JStart-ArrayList
- MJ_Lab5.java
- MJ_Lab5v2.java
- MJ_Lab5v2U.java
Laboratorium 6 (30.11, 01.12.2015) – Polimorfizm i kompozycja
Proszę dokończyć program z poprzedniego laboratorium!
W przypadku grupy wtorkowej należy skorzystać z uaktualnionej wersji – MJ_Lab5v2U.java, która zawiera poprawioną metodę rysowania kwadratu w klasie LabImage oraz przykład w jaki sposób należy obracać wierzchołki danej figury (w tym przypadku kwadratu); – przykład działania funkcji main jest na rysunku powyżej.,
Celem laboratorium będzie wykorzystanie klasy abstrakcyjnej i klas pochodnych do utworzenia klasy-kontenera, która będzie przechowywać obiekty klas pochodnych.
Przykład:
- Zwierzak – klasa abstrakcyjna
- Zwierzak_domowy, Zwierzak_dziki – klasy pochodne (ale nadal abstrakcyjne)
- Pies, Kot, Chomik – klasy pochodne dla zwierzaków domowych
- Wilk, Lis, Tygrys, Lew – klasy pochodne dla zwierzaków dzikich
- HotelDlaZwierzat, Schronisko – klasy, które mogą przechowywać zwierzaki domowe
- Zoo, Oaza – klasy, które mogą przechowywać zwierzaki dzikie
Laboratorium 7 (07.12, 08.12.2015) – Dziedziczenie, polimorfizm i kompozycja – c.d.
Laboratorium 8 (21.12, 22.12.2015) – typy sparametryzowane (generics), interfejs Comparable
Celem laboratorium będzie napisanie klasy z ograniczonym typem uogólnionym, a następnie wykorzystanie interfejsu Comparable do porównania obiektów danej klasy.
Laboratorium 9 (11.01, 12.01.2016) – operacje na plikach, wyjątki
Zadania dodatkowe: Aktualizacja 29.11.2015
Klasy | Klasy_wstęp |
Podstawy | Zestaw 0 |
Zestaw 1 (wstęp do programowania obiektowego) | |
Dziedziczenie | test_inheritance.java |