Program w C: sum_N.c
kompilacja: gcc -std=gnu11 -Wall -o sum_N sum_N.c -lm
Program w C: random.c
kompilacja: gcc -std=gnu11 -Wall -o random random.c -lm
Program w C: random_unix.c
kompilacja: gcc -std=gnu11 -Wall -o random_unix random_unix.c -lm
Zadania
Napisz program, który wczytuje liczbę całkowitą $N$ a następnie
oblicza i drukuje na ekran wartość $N!$. Uwaga: silnia bardzo szybko
powoduje przepełnienie całkowitoliczbowe. Sprawdź dla jakich wartości $N$
program wyprowadza prawidłowy wynik. Przetestuj działanie programu dla różnych
typów danych (dla ułatwienia można zastosować definicję typedef).
Napisz program, który dla zadanej liczby naturalnej $n$ odpowiada na pytanie, czy liczba
ta jest iloczynem dowolnych dwóch kolejnych wyrazów ciągu Fibonacciego. Zakładamy,
że pierwsze dwa wyrazy ciągu Fibonacciego to 0 i 1.
Liczba doskonała jest to taka liczba naturalna, która jest sumą wszystkich
swych dzielników właściwych (to znaczy od niej mniejszych). Najmniejszą liczbą
doskonałą jest 6, ponieważ jej dzielnikami właściwymi są 1, 2, 3 i 1 + 2 + 3 =
6. Napisz program, który znajduje wszystkie liczby doskonałe w zadanym
przedziale oraz ich liczbę.
Dana jest liczba całkowita dodatnia $n$. Napisz program, który znajduje wszystkie liczby
pierwsze mniejsze od n, których cyfry tworzą ciąg niemalejący.
Program losuje liczbę $0 \le X \le 100$. Napisz funkcję, która zgaduje
wartość $X$. W pętli losujemy $n \in [0, 100]$. Jeżeli $X = n$ zgadliśmy $X$,
jeżeli nie na podstawie wartości $X$ i $n$ ograniczamy przedział, z którego
losujemy kolejne $n$.
Szyfr Cezara polega na szyfrowaniu kolejnych liter (pozostałe znaki
pozostawiamy bez zmian). Każda litera zostaje zamieniona w k-tą następną w
alfabecie (k jest stałą szyfru), przy czym jeżeli taka nie istnieje (wychodzimy
za 'z'), to odliczanie jest kontynuowane z powrotem od 'a'. Szyfrowanie
zachowuje wielkość liter. Napisz funkcję, która szyfruje ciąg znaków podany jako
argument.
Znajdź pole powierzchni ograniczone osią $Ox$ i wykresem funkcji
$\sin(x)$ w przedziale $[a, b]$ metodą Monte Carlo. Dane wejściowe:
$a, b, N$ (liczba losowanych punktów).
Napisz program tabelaryzujący funkcję cosinus w zadanym przedziale. Dane
wejściowe: początek przedziału, koniec przedziału, krok (przyrost $x$). Tabela
powinna zawierać 3 kolumny: wartość argumentu $x$, wartość $\cos(x)$ policzoną z
wykorzystaniem funkcji bibliotecznej oraz wartość $\cos(x)$ policzoną z
rozwinięcia w szereg Taylora.