====== Różnice ====== Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
cw-4-kik-2014 [2016/10/20 15:10] miller [Wskazówka dla mniej doświadczonych:] |
cw-4-kik-2014 [2018/10/19 13:10] (aktualna) miller [Wskazówka dla mniej doświadczonych:] |
||
---|---|---|---|
Linia 32: | Linia 32: | ||
- elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury, | - elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury, | ||
- | - podstawowa – grę prowadzi „klawiatura” z komputerem realizującym prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, a po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki, | + | - podstawowa – grę prowadzi - z jednej strony jeden gracz (korzystający z klawiatury), a z drugiej strony - komputer realizujący prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, (po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki), |
- zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo. | - zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo. | ||
W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. | W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. | ||
- | === Zadanie domowe: === | + | === Zadania domowe: === |
- Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej). | - Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej). | ||
- Napisać program, który wczytuje liczbę naturalną w systemie dziesiętnym i wyprowadza ją na ekran w innym (wybranym przez użytkownika) systemie pozycyjnym. | - Napisać program, który wczytuje liczbę naturalną w systemie dziesiętnym i wyprowadza ją na ekran w innym (wybranym przez użytkownika) systemie pozycyjnym. | ||
- Jeżeli podstawą systemu ma być liczba >10, to należy zaproponować "dodatkowe" cyfry - jak w systemie szesnastkowym. | - Jeżeli podstawą systemu ma być liczba >10, to należy zaproponować "dodatkowe" cyfry - jak w systemie szesnastkowym. | ||
- | - Należy zastosować rekurencyjne wywoływanie funkcji. | + | - Należy rozważyć wady i zalety zastosowania w tym programie rekurencyjnego wywoływania funkcji. |
+ | - Napisać program z dwoma pętlami (fragment poniżej). Dlaczego liczby iteracji są różne? | ||
+ | |||
+ | double x, xp=0.1, xk=10*xp;'' | ||
+ | int i, ip=1, ik=10*ip; | ||
+ | for(x=xp; x<xk; x+=0.1) printf("%f ",x); | ||
+ | printf("\n"); | ||
+ | for(i=ip; i<ik; i+=1) printf("%d ",i); | ||
+ | printf("\n"); | ||
+ | |||