====== Różnice ====== Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
cw-4-kik-2014 [2018/10/15 15:26] miller [Lab. 4] |
cw-4-kik-2014 [2018/10/19 13:10] (aktualna) miller [Wskazówka dla mniej doświadczonych:] |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ====== Lab. 3 ====== | + | ====== Lab. 4 ====== |
====== Program wprowadzający: Wczytanie liczby w dowolnym systemie ====== | ====== Program wprowadzający: Wczytanie liczby w dowolnym systemie ====== | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
- elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury, | - elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury, | ||
- | - podstawowa – grę prowadzi „klawiatura” z komputerem realizującym prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, a po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki, | + | - podstawowa – grę prowadzi - z jednej strony jeden gracz (korzystający z klawiatury), a z drugiej strony - komputer realizujący prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, (po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki), |
- zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo. | - zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo. | ||
W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. | W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. | ||
- | === Zadanie domowe: === | + | === Zadania domowe: === |
- Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej). | - Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej). | ||
- Napisać program, który wczytuje liczbę naturalną w systemie dziesiętnym i wyprowadza ją na ekran w innym (wybranym przez użytkownika) systemie pozycyjnym. | - Napisać program, który wczytuje liczbę naturalną w systemie dziesiętnym i wyprowadza ją na ekran w innym (wybranym przez użytkownika) systemie pozycyjnym. | ||
- Jeżeli podstawą systemu ma być liczba >10, to należy zaproponować "dodatkowe" cyfry - jak w systemie szesnastkowym. | - Jeżeli podstawą systemu ma być liczba >10, to należy zaproponować "dodatkowe" cyfry - jak w systemie szesnastkowym. | ||
- | - Należy zastosować rekurencyjne wywoływanie funkcji. | + | - Należy rozważyć wady i zalety zastosowania w tym programie rekurencyjnego wywoływania funkcji. |
- Napisać program z dwoma pętlami (fragment poniżej). Dlaczego liczby iteracji są różne? | - Napisać program z dwoma pętlami (fragment poniżej). Dlaczego liczby iteracji są różne? | ||