====== Różnice ====== Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
zadania [2014/11/19 21:22] miller utworzono |
zadania [2018/10/26 13:55] (aktualna) |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | === Zmiana postaci liczby zespolonej === | + | === Który to dzień roku (funkcja wyznacza jedną wartość liczbową) === |
Program w funkcji ''main'': | Program w funkcji ''main'': | ||
- | * wczytuje moduł i argument liczby zespolonej, | + | * wczytuje datę (dzień, miesiąc i rok) dowolnego dnia XXI wieku, |
- | * wywołuje funkcję, która oblicza część rzeczywistą i część urojoną tej liczby, | + | * wywołuje funkcję, która oblicza numer dnia roku, |
- | * wyprowadza na ekran liczbę w postaci wykładniczej i algebraicznej. | + | * wyprowadza (funkcja ''main'') na ekran obliczony numer dnia. |
- | === Dodawanie wektorów === | + | === Dodawanie wektorów (funkcja wyznacza wartości elementów tablicy) === |
Program w funkcji ''main'': | Program w funkcji ''main'': | ||
* definiuje i inicjuje dwie tablice jednowymiarowe tej samej długości (dwa wektory), | * definiuje i inicjuje dwie tablice jednowymiarowe tej samej długości (dwa wektory), | ||
- | * wywołuje funkcję, która dodaje dwa wektory - funkcja powinna być uniwersalna, tzn. powinna dodawać dwa wektory o tej samej liczbie (ale dowolnej) elementów, | + | * wywołuje funkcję, która dodaje dwa wektory - funkcja powinna być uniwersalna, tzn. powinna dodawać dwa wektory o tej samej (ale dowolnej) liczbie elementów, |
- | * wyprowadza na ekran elementy wektora będącego sumą. | + | * wyprowadza na ekran elementy 3 wektorów: 2 składników i sumy. |
- | === Mnożenie macierzy === | + | === Mnożenie macierzy (funkcja wyznacza wartości elementów "tablicy dwuwymiarowej") === |
Program w funkcji ''main'': | Program w funkcji ''main'': | ||
Linia 19: | Linia 19: | ||
* wywołuje funkcję, która mnoży dwie macierze - funkcja powinna być uniwersalna, tzn. powinna mnożyć dwie macierze o dopuszczalnych rozmiarach, | * wywołuje funkcję, która mnoży dwie macierze - funkcja powinna być uniwersalna, tzn. powinna mnożyć dwie macierze o dopuszczalnych rozmiarach, | ||
* wyprowadza na ekran wszystkie 3 macierze. | * wyprowadza na ekran wszystkie 3 macierze. | ||
+ | |||
+ | === Sortowanie tablicy znakowej === | ||
+ | |||
+ | Program w funkcji ''main'': | ||
+ | * definiuje i inicjuje tablicę jednowymiarową, znakową, | ||
+ | * wywołuje funkcję, która sortuje tablicę alfabetycznie metodą bąbelkową, | ||
+ | * wyprowadza na ekran posortowaną tablicę. | ||
+ | |||
+ | === Sortowanie tablicy łańcuchów === | ||
+ | |||
+ | Program w funkcji ''main'': | ||
+ | * definiuje i inicjuje tablicę łańcuchów znakowych, | ||
+ | * wywołuje funkcję, która sortuje tablicę alfabetycznie metodą bąbelkową - załóżmy, że łańcuchy są długie i funkcja powinna przepisywać łańcuchy najrzadzej jak to tylko możliwe, | ||
+ | * wyprowadza na ekran posortowaną tablicę. | ||
+ | |||
+ | |||