przejście do zawartości
JM
Narzędzia użytkownika
Zaloguj
Narzędzia witryny
Narzędzia
Pokaż stronę
Poprzednie wersje
Odnośniki
Ostatnie zmiany
Menadżer multimediów
Indeks
Zaloguj
Ostatnie zmiany
Menadżer multimediów
Indeks
Ślad:
cw-4-kik-2014
Ta strona jest tylko do odczytu. Możesz wyświetlić źródła tej strony ale nie możesz ich zmienić.
====== Lab. 4 ====== ====== Kółko i krzyżyk ====== Proszę napisać program wspomagający grę na planszy 3x3. Należy: * napisać ogólny algorytm programu w pseudokodzie, * zaproponować podział programu na funkcje np. pokaż stan pól, wczytaj ruch gracza, sprawdź, czy partia jest skończona itd. * napisać prototypy wszystkich funkcji, * w segmencie głównym zapisać algorytm programu wywołując we właściwej kolejności odpowiednie funkcje, * napisać kod wszystkich funkcji, * uruchomić i przetestować program. ===== Wskazówka dla mniej doświadczonych: ===== __Wyjątkowo__ można zdefiniować tablicę zewnętrzną (globalną), w której będzie pamiętany stan pól. Np. ''int tablica[9];'' albo ''int tablica[3][3];'' **Wersje programu:** - elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury, - podstawowa – grę prowadzi „klawiatura” z komputerem realizującym prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, a po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki, - zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo. W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. === Zadanie domowe: === Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej).
cw-4-kik-2014.1384194452.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/10/16 19:40 (edycja zewnętrzna)
Narzędzia strony
Pokaż stronę
Poprzednie wersje
Odnośniki
Do góry