Zaawansowana edycja tekstów - Ms Word

Ćwiczenie 4: Praca w widoku "Konspekt"

OBJAŚNIENIA:
Jeśli dokument ma nagłówki (rozdziałów) sformatowane stylami to wiele operacji wykonuje się najdogodniej wybierając z menu Widok - Konspekt.
Pojawi się pasek:

Jak zwykle - przytrzymanie myszki przy danym przycisku - wyświetli objaśnienie.
Możliwe są takie operacje jak:

ĆWICZENIA:

A) Po wykonaniu autoformatowania dokonaj z menu przełączenia na Widok - Konspekt, kliknij przycisk z cyfrą 4 lub większą - aby zobaczyć tylko nagłówki do tego poziomu jaki kliknięto.

B) Sprawdź możliwość rozwijania i zwijania treści rozdziałów przyciskami + i - (lub szarymi klawiszami + i -)

C) Automatyczne numerowanie nagłówków: Ustaw kursor na dowolnym nagłówku i wybierz z menu Format - Wypunktowanie i numerowanie oraz zakładkę Konspekty numerowane a następnie kliknij aby wybrać taki styl numerowania który dotyczy kolejnych poziomów nagłówków (1.Nagłówek 1, 1.1.Nagłowek 2, ...) tutaj masz rysunek objaśniający

Ćwiczenie 5: Modyfikacja hierarchii i kolejności rozdziałów


Nagłówki określone przez autoformatowanie musimy oczywiście skorygować.
Używając przycisków paska "Konspekt" (do zmian poziomu nagłówków lub kolejności rozdziałów) oraz dopisując lub poprawiając tytuły doprowadź widok konspekt do takiej postaci jak w prawej kolumnie:


Tytuły po AUTOFORMATOWANIU:

Doprowadź do takiej postaci:

EDYTOR MICROSOFT WORD 2.0
UTWORZENIE NOWEGO DOKUMENTU
POLSKIE ZNAKI

PODSTAWOWE KLAWISZE
PRZEGLYDANIE DOKUMENTU
ZAPISANIE DOKUMENTU NA DYSKU
ZAMKNICIE OTWARTEGO DOKUMENTU
ZAKONCZENIE PRACY Z PROGRAMEM
ODWOLYWANIE ZMIAN

pasek narzędzi “formatowanie”

ZAZNACZANIE FRAGMENTÓW TEKSTU
KOPIOWANIE, WYCINANIE I KASOWANIE

WYSZUKIWANIE I ZASTPOWANIE
RÓWNANIA

edit - zawiera standardowe polecenia umożliwiające kasowanie

WYBÓR DRUKARKI
PODGLYD PRZEZNACZONEGO DO DRUKOWANIA DOKUMENTU
DRUKOWANIE

1. PODSTAWOWE OPERACJE

1.1. UTWORZENIE NOWEGO DOKUMENTU
1.2. POLSKIE ZNAKI
1.3. PODSTAWOWE KLAWISZE

1.4. przeglĄdanie dokumentu

1.5. ZAPISANIE DOKUMENTU NA DYSKU

1.6. zamknięcie otwartego dokumentu
1.7. ZAKOŃCZENIE PRACY Z P
ROGRAMEM
2. FORMATOWANIE

2.1. ZAZNACZANIE FRAGMENTÓW TEKSTU

2.2. pasek narzędzi “formatowanie”
2.3. ODWOŁYWANIE ZMIAN

3. INNE MODYFIKACJE

3.1. KOPIOWANIE, WYCINANIE I KASOWANIE

3.2. wyszukiwanie i zastępowanie

4. RÓWNANIA
5. DRUKOWANIE

5.1. WYBÓR DRUKARKI

5.2. podglĄd przeznaczonego do drukowania dokumentu

5.3. URUCHOMIENIE DRUKOWANIA

__
--dalej