Zbigniew Rudnicki: TECHNIKI INFORMATYCZNE tom I
Spis tresci rozdziału 6:
6. WPROWADZENIE DO GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
6.1. Rysunki wektorowe
6.2. Obrazy rastrowe
6.3. Palety kolorów i objętość plików
6.4. Malowanie w programie Ms Paint
6.5. Pytania kontrolne - grafika
6.5. PYTANIA KONTROLNE - GRAFIKA
(6.1) Podaj podstawowe cechy "rysunków wektorowych".
(6.2) Wymień nazwy kilku programów do tworzenia rysunków wektorowych.
(6.3) Podaj podstawowe cechy "obrazów rastrowych".
(6.4) Wymień nazwy kilku programów do tworzenia i korekty obrazów rastrowych.
(6.5) Jakie rysunki (czy obrazy) można powiększać miliardy razy bez pogarszania
jakości?
(6.6) W jakich jednostkach podaje się rozdzielczość drukowanych obrazów rastrowych?
(6.7) Co to jest DPI?
(6.8) Co to jest paleta obrazu?
(6.9) Ile kolorów zawiera paleta: a) 3-bitowa, b) 8-mio bitowa, c) 24-ro bitowa?
(6.10) Co oznacza obraz RGB?
(6.11) Ile odcieni mają najczęściej obrazy szare?
(6.12) Od czego powinna zależeć liczba kolorów rezerwowana dla każdego piksela, aby plik graficzny nie miał zbyt dużej objętości?
(6.13) Czy wszystkie tworzone lub skanowane obrazy można zapisywać wybierając typ: "obraz kolorowy 24 bitowy"?
(6.14) Czy znasz jakieś typy plików obrazów w których stosowana jest kompresja?
(6.15) Wymień 3 czynniki od których zależy rozmiar plików zawierających obrazy
rastrowe.