Programowanie obiektowe
Przykładowe zadania podane na stronie są dzięki uprzejmości prof. dr hab. Zbisława Tabora.Ćwiczenie 1
Ćwiczenie wprowadzające, mające na celu przypomnienie tworzenia struktur znanych z C, przekazywania argumentów do funkcji jako wskaźniki i referencje, a także tworzenie tablic.
Przykładowe zadaniaĆwiczenie 2
Celem ćwiczenia jest zapoznanie się z:
- przeciążanie funkcji,
- parametry domyślne funkcji,
- pojęciem klasy,
- działaniem metod,
- przeciążanie metod,
- dostępem do składowych klasy.
Przykładowe zadania II
Ćwiczenie 3
Konstruktor prosty, przeciążanie konstruktora, desktuktor, kompozycja, lista inicjalizacyjna.Ćwiczenie 4
Tablice obiektów klas, tworzenie dynamiczne obiektów, sposoby przekazywania obiektu klasy jako argumentu, konstruktor kopiujący.Ćwiczenie 5
Przeciązenie operatorów, konwersja typów, funkcje zaprzyjaźnione.Ćwiczenie 6
Dziedziczenie proste, funkcje wirtualne, polimorfizm.Ćwiczenie 7
Składowa statyczna, funkcje czystowirtualne.Ocenianie
Kazde zadanie punktowane jest po 8 punktów. Ocenie podlega sposób rozwiązania zadania, czytelność kodu źródłowego.
Tutaj będzie tabelka z przeliczeniem punktów na ocenę