logo_stud   Piotr Augustyniak strefa studencka

konsultacje w semestrze letnim 2005/06: poniedziałek, 11.00 - 12.30, paw. C-3 pok. 103
prace dyplomowe - tematy bieżące
menu
Tematy Prac Dyplomowych ’05/’06

1. Programowany generator przebiegów fizjologicznych
Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu urządzenia symulującego sygnały elektrofizjologiczne pacjenta. Urządzenie o zasilaniu bateryjnym powinno generować przebiegi w 1-12 kanałach analogowych na podstawie sygnału cyfrowego (częstotliwość próbkowania 1kHz/kanał) zawartego w programowanej pamięci użytkownika (do co najmniej 1 godziny zapisu). Parametry sygnału analogowego: zakres amplitud >20mV, poziom szumów <10uV. Urządzenie powinno współpracować z komputerem za pomocą złącza RS-232 lub USB, albo poprzez pamięć wymienną typu flash.
Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy programowania, język angielski (biernie).

2. Urządzenie do pozyskiwania sygnału okoruchowego
Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu urządzenia służącego do pomiaru położenia gałki ocznej z wykorzystaniem refleksów w podczerwieni. Urządzenie powinno mieć formę okularów, pracować przy zasilaniu bateryjnym i komunikować się z komputerem archiwizującym sygnał za pomocą łącza bezprzewodowego (433MHz lub bluetooth). Wymagane parametry próbkowania pozycji każdego oka w dwóch wymiarach - 2kHz/12 bitów. Dodatkowo, urządzenie powinno zawierać detektor ruchów głowy oparty na przyspieszeniu lub na wideografii.
Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy programowania, język angielski (biernie).

3. System wizyjny do pozyskiwania sygnału okoruchowego (2 osoby)
Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu systemu wizyjnego służącego do pomiaru położenia gałki ocznej z wykorzystaniem dwóch kamer. Jedna z kamer ma szeroki kąt widzenia i przeznaczona jest do śledzenia konturu twarzy, druga z kamer ma wąski kąt widzenia obejmujący bezpośrednie otoczenie oka. Kamera śledząca kontur twarzy współpracuje z serwomechanizmem nadążnym kompensującym ruchy głowy obserwatora i jednocześnie naprowadzającym kamerę śledzącą gałkę oczną.
Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy konstrukcji mechanicznych, programowanie systemów czasu rzeczywistego, język angielski (biernie).

4. Repetycja ścieżki wzrokowej w nauczaniu interpretacji klas obrazów
Praca polega na zaprojektowaniu napisaniu i przetestowaniu narzędzi do realizacji pozyskiwania i repetycji ścieżki wzrokowej. Szczególnej uwagi wymaga procedura modyfikacji wyświetlanego obrazu (stacjonarnego i ruchomego) w sposób optymalnie przyciągający wzrok obserwatora w pożądany punkt sceny. Procedurę tą należy przygotować wariantowo i użyć systemu śledzenia gałki ocznej do wyboru ostatecznego rozwiązania na podstawie porównania zadanego i uzyskanego położenia oka obserwatora.
Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość języków programowania, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, podstawy statystyki, obsługa wyszukiwarek internetowych i dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab.

5. Modelowanie elementów systemu wzrokowego człowieka w sztucznym systemie wizyjnym
Praca polega na zbudowaniu ograniczonego modelu systemu wzrokowo-okoruchowego człowieka przy użyciu kamery zamontowanej na głowicy obrotowo-uchylnej. Model powinien zawierać transformację obrazu reprezentującą przetwarzanie światła na siatkówce oka oraz system sterujący głowicą symulujący działanie mięśni okoruchowych. Dodatkowo, model powinien pozwolić na zrealizowanie zadanej ścieżki wzrokowej w tym także ścieżki wzrokowej pozyskanej od człowieka.
Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość języków programowania, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, podstawy statystyki, obsługa wyszukiwarek internetowych i dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab.

6. Akwizycja ścieżki wzrokowej człowieka z uwzględnieniem niewielkich ruchów głowy
Praca polega na zbudowaniu urządzenia do pozyskiwania ścieżki wzrokowej człowieka w oparciu o posiadany system okoruchowy Ober2, wyposażonego dodatkowo w detektor położenia głowy.  Kompensacja ruchów głowy w dwóch płaszczyznach powinna umożliwiać uzyskanie bezwzględnych współrzędnych położenia gałki ocznej. W zakres pracy wchodzi także napisanie i przetestowanie oprogramowania umożliwiającego otrzymanie dwuwymiarowego sygnału ruchu głowy oraz skorygowanego sygnału ruchu gałki ocznej.
Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, znajomość języków programowania i podstaw statystyki, obsługa dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab.

program zajęć
projekty
laboratorium
prace dyplomowe
bieżące
historia
przykłady
rewia najlepszych
literatura o elektrokardiografii
literatura o falkach
przykładowe dokumenty
przykład sygnałów

poprzednia str domowa następna

poprzednia od góry str domowa następna


Ostatnia aktualizacja: