Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny

A PCRE internal error occured. This might be caused by a faulty plugin

cw-4-kik-2014

====== Lab. 4 ====== ====== Program wprowadzający: Wczytanie liczby w dowolnym systemie ====== Liczby można zapisywać w różnych systemach, nie tylko dziesiętnym czy dwójkowym. Program ma wczytać liczbę wprowadzaną z klawiatury, wyrażoną w systemie o podstawie wybranej z zakresu 2 - 20. Program powinien: - wczytać podstawę systemu (wprowadzoną jako liczba w systemie 10), - wczytać kolejne cyfry liczby wyrażonej w tym systemie (sprawdzając poprawność cyfr), - wyprowadzić na ekran wartość wczytanej liczby w systemie 10. W wersji rozszerzonej: * pisze wczytaną liczbę w systemie 2, * sprawdza, czy liczba nie przekracza zakresu liczb typu ''int''. ====== Kółko i krzyżyk ====== Proszę napisać program wspomagający grę na planszy 3x3. Należy:  * napisać ogólny algorytm programu w pseudokodzie,  * zaproponować podział programu na funkcje np. pokaż stan pól, wczytaj ruch gracza, sprawdź, czy partia jest skończona itd.  * napisać prototypy wszystkich funkcji, * w segmencie głównym zapisać algorytm programu wywołując we właściwej kolejności odpowiednie funkcje, * napisać kod wszystkich funkcji,  * uruchomić i przetestować program.  ===== Wskazówka dla mniej doświadczonych: ===== __Wyjątkowo__ można zdefiniować tablicę zewnętrzną (globalną), w której będzie pamiętany stan pól. Np. ''int tablica[9];'' albo ''int tablica[3][3];'' **Wersje programu:**  - elementarna – o decyzjach postawienia O i X decydują gracze korzystający z tej samej klawiatury,  - podstawowa – grę prowadzi - z jednej strony jeden gracz (korzystający z klawiatury), a z drugiej strony - komputer realizujący prosty algorytm wyboru decyzji, np. losowy, (po zakończeniu partii program pyta, czy przejść do następnej rozgrywki),  - zaawansowana – funkcja wyznaczająca każdą decyzję komputera jest funkcją rekurencyjną, sprawdzającą, czy proponowana decyzja zapewnia zwycięstwo.  W każdej wersji program wyprowadza na ekran aktualny stan rozgrywki oraz rozpoznaje koniec partii. === Zadania domowe: === - Dokończyć program z zajęć (obowiązkowo w wersji podstawowej). - Napisać program, który wczytuje liczbę naturalną w systemie dziesiętnym i wyprowadza ją na ekran w innym (wybranym przez użytkownika) systemie pozycyjnym. - Jeżeli podstawą systemu ma być liczba >10, to należy zaproponować "dodatkowe" cyfry - jak w systemie szesnastkowym. - Należy rozważyć wady i zalety zastosowania w tym programie rekurencyjnego wywoływania funkcji. - Napisać program z dwoma pętlami (fragment poniżej). Dlaczego liczby iteracji są różne? double x, xp=0.1, xk=10*xp;'' int i, ip=1, ik=10*ip; for(x=xp; x<xk; x+=0.1) printf("%f ",x); printf("\n"); for(i=ip; i<ik; i+=1) printf("%d ",i); printf("\n");

cw-4-kik-2014.txt · ostatnio zmienione: 2018/10/19 13:10 przez miller