Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


latex2018

Po zakończeniu pracy nad zadaniami kolejnego ćwiczenia proszę zwrócić uwagę między innymi na: W ćwiczeniu 1: - W zadaniu 1.2: * tytuł nie jest poprzedzony numerem; * stosowanie twardej spcji - np. po wyrazach jednoliterowych; * możliwość stosowania "jednostki względnej" np. przy skalowaniu rysunku: width=0.3\textwidth; * możliwość zapisu potęgi używając środowiska matematycznego; * powiększony odstęp między akapitami na ostatniej stronie. - W zadaniu 1.3: * w definicjach nie jest używany dywiz, kreska jest dłuższa; * każda z definicji może obejmować kilka akapitów. - W zadaniu 1.4: * tytuł z (obowiązkowo) 3 liczbami oddzielonymi kropkami - należy utworzyć automatycznie, a nie ręcznie; * strzałkę w prawo. - W zadaniu 1.7: * jeżeli są trudności z tworzeniem takiej tabeli - proszę przeanalizować przykład ze strony https://tex.stackexchange.com/questions/110958/how-to-implement-this-table-in-latex \documentclass{article} \usepackage{multirow} \begin{document} \begin{tabular}{|cc||c|c|c|} \hline \multicolumn{2}{|c||}{\multirow{2}{*}{Word}} & \multicolumn{3}{c|}{Word}\\ \cline{3-5} & & 1 & 2 & 3\\ \hline \multirow{5}{*}{Word} & \multicolumn{1}{|c||}{1} & & &\\ \cline{2-5} & \multicolumn{1}{|c||}{2} & & &\\ \cline{2-5} & \multicolumn{1}{|c||}{3} & & &\\ \cline{2-5} & \multicolumn{1}{|c||}{4} & & &\\ \cline{2-5} & \multicolumn{1}{|c||}{5} & & &\\ \hline \end{tabular} \end{document} W ćwiczeniu 2: - W zadaniu 2.1: * odpowiednią czcionkę; * przesunięcie wzorów z centrum w lewo; * pozycję rysunku - po prawej stronie; * otoczenie rysunku, a także rysunku i podpisu (bez słowa Rysunek) ramką; - W zadaniu 2.2: * właściwe odstępy przed i za dwukropkami. - W zadaniu 2.3: * wyrównanie kolumn; * odległości między wierszami (w macierzy L). - W zadaniu 2.4: * brak wcięcia (a`linea) w pierwszym akapicie. W ćwiczeniu 3: - W zadaniu 3.3: * dodany między listingami tekst powinien zawierać (odpowiednio kolorowane) słowa kluczowe while i for, a także odniesienia do odpowiednich listingów; * możliwość ustawiania odstępów między listingiem, podpisem i tekstem. - W zadaniu 3.4: * odpowiednią czcionkę (bezszeryfową, wytłuszczenia, odpowiednią dla dyrektywy ''#define''); * akapity bez alinea, z odpowiednią odległością między akapitami; * poziome linie pod tytułami podrozdziałów; * wstawienie rysunków tablic (w ramkach razem z podpisem) po prawej stronie (konieczność konwersji formatu svg); * wstawienie listingów w odpowiednim miejscu; * otoczenie listingów ramką o wybranym rozmiarze; * użycie przypisu. W ćwiczeniu 4: - W zadaniu 4.2: * dla prawidłowego rysowania wykresów w ''Octave'' może być konieczne wykonanie w Linux polecenia ''graphics_toolkit('gnuplot')''; * w ''Xfig'' - różne interpretacje klawiszy myszy - opis w prawym górnym rogu ekranu; * sposób ustawienia precyzji ruchu kursora - w dolnym menu - ''Point Posn''. - W zadaniu 4.5: * możliwość operacji ''flip'' lub ''merge'', ''copy and flip'' i ''copy and rotate''. W ćwiczeniu 5: - W zadaniu 5.1: * różne kolory wypełnienia obszaru i jego krawędzi, * oznaczenia miary kątowej (lepiej użyć gotowego symbolu niż konstruować go samemu); * sprawdzić, czy w gotowym rysunku punkty O, A i B są zaznaczone całymi czarnymi kołami. - W zadaniu 5.2: * równą granicę górną wykresu - siatka i wykres powinny dochodzić do tej samej rzędnej. - W zadaniu 5.3: * możliwość zastosowania parametru polecenia ''\fill'': ''semitansparent'' lub polecenia ''\filldraw'': ''opacity''. - W zadaniu 5.4: * wpływ pustej linii między "dziećmi". - W zadaniu 5.6: * sposób kształtowania krzywej będącej krawędzią grafu; * znaczenie parametru -triangle60, jakie są inne możliwości? W ćwiczeniu 6: - W zadaniu 6.1: * spację po poleceniu takim jak \agh, \R. - W zadaniu 6.2: * poza pakietami ''algorithm'' i ''algpseudocode'' są np. pakiety ''algorithmic'' i ''algorithmicx'' - mają różne zestawy poleceń (pakiet ''algorithmic'' jest zalecany np. przez IEEE journals); * odległość między symbolem "Vik" a słowem "contents" - jeżeli całość obejmiemy środowiskiem matematycznym, to trzeba skorygować szerokość spacji - można użyć jednej z: \; \: \, \!, - W zadaniu 6.3: * sposób konstruowania slajdu tytułowego; * kiedy konieczne jest stosowanie parametru ''fragile'' w środowisku ''frame''; * w kalendarzu można zaznaczyć 2 święta w styczniu - uwaga na kolejność ''if''-ów; * sprawdzić, czy przy wyświetlaniu prezentacji nie ma przesunięć (drgania) kartki stycznia. - W zadaniu 6.4: * przy składaniu rysunku ilustrującego symetrię względem płaszczyzny, aby uniknąć powtórnego rysowania obiektów, można rozważyć rysowanie na kilku poziomach grafiki (pgfmanual.pdf - rozdział "Layered graphics"). - W zadaniu 6.5: * na slajdzie 41 okręgi są rysowane od lewej krawędzi obszaru; * dla listingów - określając język (TeX) należy wskazać dialekt (LaTeX), zadbać o wcięcia i odległości między wierszami; * znaku jednostki stopnia kątowego nie należy "konstruować ręcznie" - skorzystać z istniejących symboli; * slajd 62: konieczny jest pakiet ''tikz''. Wymienione wyżej elementy nie są kompletną listą elementów, które wymagają Państwa interwencji!** Należy je traktować jako weryfikację, czy pewne drobiazgi zostały zauważone. W przypadku trudności znalezienia skutecznego rozwiązania (po usilnych staraniach) - zapraszam na konsultacje - po wskazówki (nie gotowe rozwiązania).

latex2018.txt · ostatnio zmienione: 2018/03/13 11:32 (edycja zewnętrzna)