Piotr Augustyniak strefa studencka |
konsultacje w semestrze
letnim 2005/06: poniedziałek, 11.00 - 12.30, paw. C-3 pok. 103 |
||||||||||||||||||
prace dyplomowe - tematy bieżące |
menu |
|||||||||||||||||
Tematy Prac Dyplomowych
’05/’06
1. Programowany generator przebiegów fizjologicznych Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu urządzenia symulującego sygnały elektrofizjologiczne pacjenta. Urządzenie o zasilaniu bateryjnym powinno generować przebiegi w 1-12 kanałach analogowych na podstawie sygnału cyfrowego (częstotliwość próbkowania 1kHz/kanał) zawartego w programowanej pamięci użytkownika (do co najmniej 1 godziny zapisu). Parametry sygnału analogowego: zakres amplitud >20mV, poziom szumów <10uV. Urządzenie powinno współpracować z komputerem za pomocą złącza RS-232 lub USB, albo poprzez pamięć wymienną typu flash. Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy programowania, język angielski (biernie). 2. Urządzenie do pozyskiwania sygnału okoruchowego Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu urządzenia służącego do pomiaru położenia gałki ocznej z wykorzystaniem refleksów w podczerwieni. Urządzenie powinno mieć formę okularów, pracować przy zasilaniu bateryjnym i komunikować się z komputerem archiwizującym sygnał za pomocą łącza bezprzewodowego (433MHz lub bluetooth). Wymagane parametry próbkowania pozycji każdego oka w dwóch wymiarach - 2kHz/12 bitów. Dodatkowo, urządzenie powinno zawierać detektor ruchów głowy oparty na przyspieszeniu lub na wideografii. Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy programowania, język angielski (biernie). 3. System wizyjny do pozyskiwania sygnału okoruchowego (2 osoby) Praca polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu systemu wizyjnego służącego do pomiaru położenia gałki ocznej z wykorzystaniem dwóch kamer. Jedna z kamer ma szeroki kąt widzenia i przeznaczona jest do śledzenia konturu twarzy, druga z kamer ma wąski kąt widzenia obejmujący bezpośrednie otoczenie oka. Kamera śledząca kontur twarzy współpracuje z serwomechanizmem nadążnym kompensującym ruchy głowy obserwatora i jednocześnie naprowadzającym kamerę śledzącą gałkę oczną. Pożądane umiejętności: konstruowanie analogowych i cyfrowych układów elektronicznych, podstawy konstrukcji mechanicznych, programowanie systemów czasu rzeczywistego, język angielski (biernie). 4. Repetycja ścieżki wzrokowej w nauczaniu interpretacji klas obrazów Praca polega na zaprojektowaniu napisaniu i przetestowaniu narzędzi do realizacji pozyskiwania i repetycji ścieżki wzrokowej. Szczególnej uwagi wymaga procedura modyfikacji wyświetlanego obrazu (stacjonarnego i ruchomego) w sposób optymalnie przyciągający wzrok obserwatora w pożądany punkt sceny. Procedurę tą należy przygotować wariantowo i użyć systemu śledzenia gałki ocznej do wyboru ostatecznego rozwiązania na podstawie porównania zadanego i uzyskanego położenia oka obserwatora. Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość języków programowania, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, podstawy statystyki, obsługa wyszukiwarek internetowych i dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab. 5. Modelowanie elementów systemu wzrokowego człowieka w sztucznym systemie wizyjnym Praca polega na zbudowaniu ograniczonego modelu systemu wzrokowo-okoruchowego człowieka przy użyciu kamery zamontowanej na głowicy obrotowo-uchylnej. Model powinien zawierać transformację obrazu reprezentującą przetwarzanie światła na siatkówce oka oraz system sterujący głowicą symulujący działanie mięśni okoruchowych. Dodatkowo, model powinien pozwolić na zrealizowanie zadanej ścieżki wzrokowej w tym także ścieżki wzrokowej pozyskanej od człowieka. Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość języków programowania, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, podstawy statystyki, obsługa wyszukiwarek internetowych i dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab. 6. Akwizycja ścieżki wzrokowej człowieka z uwzględnieniem niewielkich ruchów głowy Praca polega na zbudowaniu urządzenia do pozyskiwania ścieżki wzrokowej człowieka w oparciu o posiadany system okoruchowy Ober2, wyposażonego dodatkowo w detektor położenia głowy. Kompensacja ruchów głowy w dwóch płaszczyznach powinna umożliwiać uzyskanie bezwzględnych współrzędnych położenia gałki ocznej. W zakres pracy wchodzi także napisanie i przetestowanie oprogramowania umożliwiającego otrzymanie dwuwymiarowego sygnału ruchu głowy oraz skorygowanego sygnału ruchu gałki ocznej. Pożądane umiejętności: bierna znajomość języka angielskiego, znajomość funkcjonowania systemu wizyjno-okoruchowego człowieka, znajomość języków programowania i podstaw statystyki, obsługa dowolnego programu graficznego, podstawy obsługi środowiska Matlab. |
|
|||||||||||||||||
|
Ostatnia aktualizacja: