Strona ma na celu wprowadzanie informacji dotyczących dziekańskich grup studentów. Jest ona przeznaczona wyłącznie dla administratora systemu i dla asysty. Dla studentów pragnących uzupełnić dane dotyczące własnej osoby przeznaczono stronę "Rejestracja" z MENU "Strony studentów", która studentom przypisanym do konkretnych grup dziekańskich pozwala również na czasową zmianę grupy laboratoryjnej.
Wprowadzanie informacji dotyczących grupy studentów należy rozpocząć od podania kierunku studiów, rodzaju studiów, semestru studiów, wybranego przedmiotu i grupy studentów. Całość należy zatwierdzić przyciskiem "Sprawdź". Jeśli baza danych zawiera już informacje o żądanej grupie studentów, to zostaną one z niej pobrane, a związany z nim szereg informacji zostanie wyświetlony w polach kolejnego formularza. Możliwe stają się przy tym trzy opcje:
1. Zmiana niektórych pól i zapisanie zmian w bazie danych po wybraniu przycisku "Zapisz zmiany".
2. Usunięcie grupy studentów z bazy danych po wybraniu przycisku "Usuń grupę".
3. Anulowanie operacji bez zapisania zmian w bazie danych po wybraniu przyciskiem "Pomiń zmiany".
Jeśli baza danych nie zawiera żądanej grupy studentów będzie konieczne uzupełnienie brakujących pól formularza. W takim przypadku jest możliwe jedynie zapisanie zmian w bazie danych po wybraniu przycisku "Zapisz grupę" lub anulowanie działań przyciskiem "Anuluj operację".
W przypadku, gdy dla grupy studentów zaplanowano zajęcia, które odbywają się nieregularnie (grupy oznaczone jako: stacjonarne-nieregularne lub niestacjonarne) należy określić liczbę i terminy poszczególnych zajęć. W takim razie po zapisaniu danych podstawowych nastąpi przejście do kolejnej strony, która pozwoli na wprowadzenie terminów takich zajęć w sposób podany w ramce "Informacje dodatkowe".
Drugi z przycisków widocznych na stronie, tj. "Lista grup" pozwala na wyświetlenie listy grup znajdujących się już w bazie danych. Po wybraniu tego przyciski następuje przjście do kolejnej strony, gdzie można ustalić ograniczenia listy porzez zaznaczenie właściego kwadratu i wpisanie do sąsiadującego znim pola odpowiedniej informacji bądź wybranie jej z listy tego pola. W przypadku braku zaznaczeń zostaną wyświetlone wszystkie grupy zapisane w bazie danych.
Zapisanie informacji dotyczących konkretnej grupy studentów powinno poprzedzać proces automatycznej kalkulacji terminów kolokwiów w opraciu o testy źródłowe. W przypadku, gdy laboratoryjna grupa studentów nie występuje w bazie danych, termin kolokwium dla tej grupy nie zostanie zaplanowany, co uniemożliwi studentom udizał w teście. Zatem informacje dotyczące każdej z grup studentów powinny zostać zapisane na początku semestru.
1. W pozycji grupa laboratoryjna można wprowadzić jedną z opcjonalnych wartości:
a) W przypadku konkretnej grupy laboratoryjnej będzie to numer grupy z zakresu od 1 do 99,
b) W przypadku, gdy informacje dotyczą wszystkich grup będzie to słowo "cały rok" i obejmuje grupę zbiorczą studentów wszyskich grup wymienionych w pkt. (a),
c) W przypadku, gdy informacje dotyczą studentów przystępujących do kolokwium porawkowego będzie to słowo "poprawka" i obejmuje grupę zbiorczą studentów wszyskich grup, którzy tworzą nową grupę przystępującą do kolokwium poprawkowego,
d) W przypadku, gdy informacje dotyczą studentów przystępujących do egzaminu będzie tosłowo "egzamin" i oznacza grupę zbiorczą studentów wszyskich grup przystępujących do egzaminu.
2. W przypadku grup oznaczonych jako: stacjonarne-nieregularne lub niestacjonarne konieczne jest wprowadzenie pewnej liczby terminów zajęć. Po zapisaniu danych podstawowych następuje wtedy przejście do kolejnej strony, na której pojawiają się:
- lista wcześniej zapisanych terminów (pusta, jeśli nie zapisano jeszcze żadnego z nich),
- cztery pola służące do określania daty i czasu zajęć oraz pewnej liczby powtarzających się w cyklu tygodniowym terminów o tych samych czasach.
- przyciski "Dodaj terminy", "Usuń terminy" i "Zamknij stronę".
Dodanie nowych terminów zajęć następuje po wypełnieniu pól prawej kolumny i użyciu przycisku "Dodaj terminy"
Usunięcie wcześniej zapisanych terminów zajęć następuje po ich zaznaczeniu przy pomocy suwaków znajdujących się z lewej ich strony i użyciu przycisku "Usuń terminy".
3. Kombinacja dwóch ostatnich opcji pozwala na szybkie zapisanie żądanych terminów. Przykładowo w celu zapisania trzech terminów powtarzających się w cyklu dwutygodniowym można zapisać pięć kolejnych terminów cotygodniowych, po czym szybko skasować co drugi z nich.
4. Terminy mogą być podawane w dowolnej kolejności, gdyż i tak do bazy danych trafiają w kolejności chronologiczej.