Pomoc przy logowaniu

Informacje podstawowe

Pierwsza z opcji głównego MENU jest opcją podstawową. Ma ona na celu uwierzytelnienie użytkownika przed podjęciem pracy z systemem. Jest ona przeznaczona dla wszystkich użytkowników systemu. Pozostałe opcecje są dostępne dla różnych grup użytkowników posiadających odmienne uprawnienia. Są to:
1. Administrator systemu - osoba posiadająca pełny dostęp do zasobów systemu, a więc do wszystkich jego opcji.
2. Asysta - osoby posiadające dostęp do większości zasobów systemu.
3. Studenci - osoby posiadające dostęp jedynie do wybranych opcji systemu.
Każdorazowo pracę z systemem należy rozpoczynać właśnie procesem logowania. Dwie pierwsze grupy użytkowników mają z góry przypisane login i hasło i mogą się one logować do systemu bez wstępnych przygotowań. Aby była możliwa pełna obsługa osoby należącej do trzeciej grupy użytkowników (tzn. studentów) muszą być spełniony dwa warunki:
1. Student musi się zarejestrować. Rejestracja jest warunkiem koniecznym udziału w testach.
2. Student powinien się znaleźć na liście studentów, którą system pobiera z "Wirtualnej Uczelni". Jest to warunek konieczny dpuszczenia wyników testów studenta do automatycznej analizy.

Ważne

1. Rejstracja jest wymagana przy pierwszej styczność z systemem. Wybór tej opcji jest możliwy bezpośrednio z bieżącej strony lub przy wykorzystaniu opcji "Rejestracja" z podmenu "Strony studentów". Po procesie rejestracji można już przystępować do testów. Strona logowania zapewnia bezpośredni dostęp do strony testów. Jest to polecany sposób przystępowania do testu.
2. Wyniki testów studentów podlegają klasyfikacji i automatycznej analizie prowadzącej do ustalenia oceny zaliczeniowej i dopuszczenoa do egzaminów. Jeśli student nie występuje na liście dziekańskiej nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu ocen zaliczeniowych i egzaminacyjnych. Oznacza to automatyczne wykluczenie studenta z udziału w module. Wyniki testów pozostają jednak w bazie danych. Są one spójne pod warunkiem, że student przystąpił do nich podając te same: numer albumu i adres e-mail (PRZY POWTÓRNYCH REJESTRACJACH NALEŻY ZAWSZE PODAWAĆ TEN SAM ADRES E-MAIL). W takim przypadku wpisanie studenta na listę dziekańską rozwiązuje problem.

Uwagi dodatkowe

W przypadku, gdy osobą logującą się jest student system narzuca pewne ograniczenia w dostępie do swoich zasobów:
1. Dostęp do każdego z testów prowadzonych w sposób stacjonarny jest możliwy jedynie z odpowiedniego laboratorium w przeznaczonym do tego czasie, podczas gdy dostęp do testów prowadzonych w sposób zdalny jest możliwy z dowolnego miejsca, ale również w wyznaczonym do tego czasie. Dostęp zdalny wymaga dodatkowego zezwolenia.
2. Dodatkowego zezwolenia może udzielić administrator systemu lub asysta. W przypadku jego braku należy jak najszybciej powiadomić o tym fakcie prowadzącego zajęcia.