Kraków Konferencja

Istota kultury szko³y jako miejsca nauczania i oddzia³ywañ wychowawczych

kultura organizacji

menu


Kultura organizacyjna stanowi zespó³ warto¶ci, tradycji, d±¿eñ, przekonañ, postaw, które s± istot± wszystkiego, co siê robi i o czym siê my¶li w organizacji. Jest ona zasilana przez system obrzêdów, rytua³ów, wzorców komunikowania siê, struktur nieformalnych. (J. L. Mullins).

Najbardziej widoczne elementy kultury szko³y to artefakty: kody behawioralne czyli na przyk³ad specyficzne zachowania, rytua³y i ceremonie cenione i corocznie kontynuowane, takie jak wrêczanie ¶wiadectw, specjalne festiwale i inne uroczysto¶ci. Do grupy tej nale¿± tak¿e: kody jêzykowe, opowie¶ci, legendy, bohaterzy i artefakty fizyczne, takie jak sztandary, a nawet sam budynek szko³y jego wystrój i ukszta³towane otoczenie.

Do kultury organizacji nale¿± te¿ uznawane normy i warto¶ci wybrane przez szko³ê np. wysoko oceniane jest wykszta³cenie, zainteresowanie dalszym kszta³ceniem w tym samokszta³ceniem, pod±¿anie za szybkim rozwojem i zmianami lub inne warto¶ci wa¿ne dla szko³y.

Do kultury organizacji nale¿± tak¿e podstawowe za³o¿enia kulturowe - nie¶wiadomie przyjmowane przekonania, wybrane przez dan± szko³ê np. stosunek do uczniów, do pracowników, czy do otoczenia.

konferencja
IKS
komitet
naukowy
karta
uczestnictwa
terminy
uczestnictwo
i op³aty

kultura
organizacji

konto
organizatora

hotele
Kraków
publikacja pokonferencyjna

poprzednia str domowa nastêpna

poprzednia od góry str domowa nastêpna


Ostatnia aktualizacja: