
Na ocenę Waszej pracy będą miały wpływ następujące czynniki:
Za wykonanie zadania można zdobyć od 0 do 15 punktów
PUNKTACJA | 0 pkt | 1 pkt | 2 pkt | 3 pkt |
Gromadzenie danych, ich analiza, selekcja, hierarchizacja, uporządkowanie, wnioskowanie | •   zebrane wiadomości są niekompletne, nieuporządkowane, •   treści zostały wprost skopiowane, •   brak bibliografii, •   brak odnośników literaturowych •   wnioski są niespójne i nielogiczne. |
•   zebrano i uporządkowano podstawowe dane i informacje, •   w zebranym materiale występują drobne luki, •   podana bibliografia; •   niewielkie błędy w bibliografii, cytowaniach i odnośnikach literaturowych, •   wnioski w większości są poprawne, lecz brak uzasadnienia opinii na dany temat. |
•   zgromadzono kompletne dane, które zostały uporządkowane w należyty sposób; •   poprawnie opracowana bibliografia, oraz odnośniki do źródeł literaturowych, •   zamieszczono trafne wnioski, świadczące, o prawidłowym doborze i zrozumieniu treści. |
•   zebrano informacje z różnych źródeł, które znacznie wykraczają poza założone cele, •   niekonwencjonalnie wybrane i opracowane dane służą opracowaniu wniosków; •   poprawnie i z dużą starannością opracowana bibliografia, oraz odnośniki do źródeł literaturowych; •   trafne, wzorowo skonstruowane wnioski o wysokim stopniu szczegółowości. |
Zawartość merytoryczna | •   opracowanie jest niekompletne, •   dobór informacji przypadkowy i nieprzemyślany, •   brakuje wielu podstawowych treści, •   wykorzystano gotowe opracowania, •   brak własnej inwencji twórczej. |
•   temat pobieżnie opracowany, •   brak szczegółów, •   pojawiają się nieliczne błędy, •   opracowanie mające charakter pracy własnej. |
•   temat zrealizowany w pełni, •   opracowanie zawiera trafne i szczegółowe informacje, •   wykorzystano liczne źródła informacji, •   opracowanie mające charakter pracy własnej z zachowaniem odpowiedniej formy. |
•   opracowany materiał wykracza poza postawione cele, •   obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, •   trafne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, •   liczne własne opracowania, •   opracowanie wzbogacone o ciekawostki, •   ciekawa i nietypowa realizacja zadania. |
Poprawność językowa | •   opracowanie zawiera liczne błędy językowe, które znacząco utrudniają zrozumienie treści, •   pojawiają się błędy merytoryczne i stylistyczne. |
•   opracowanie zawiera nieliczne błędy językowe, •   pojawiają się również drobne usterki merytoryczne i stylistyczne. |
•   praca bezbłędna pod względem językowym, •   napisana zrozumiałym, poprawnym językiem przedmiotu. |
•   praca bezbłędna pod względem językowym, •   bogate słownictwo przedmiotu, •   znaczenie specjalistycznych terminów zostało wyjaśnione. |
Estetyka pracy | •   praca wykonana niedbale, przypadkowo, bez troski o szczegóły. •   nieprawidłowo dobrana czcionka, i formatowanie, •   nieprzemyślana kompozycja, •   materiały dodatkowe słabej jakości (zdjęcia, wykresy itp.), •   brak podpisów i oznaczeń materiałów dodatkowych (zdjęcia, wykresy tabele itp.) |
•   opracowanie estetycznie wykonane, •   zauważalna staranność, ale nadal brak troski o szczegóły. •   odpowiednio dobrana czcionka, i formatowanie, •   przypadkowa kompozycja, •   materiały dodatkowe zadowalającej jakości (zdjęcia, wykresy itp.), •   brak podpisów i oznaczeń materiałów dodatkowych (zdjęcia, wykresy tabele itp.) oraz odnośników do nich w tekście opracowania. |
•   opracowanie estetycznie wykonane •   starannie, z troską o szczegóły, •   spójna i przemyślana kompozycja, •   materiały dodatkowe dobrej jakości, •   podpisów i oznaczenia materiałów dodatkowych oraz odnośniki do nich w tekście opracowania. |
•   pomysłowa forma opracowania, przykuwająca uwagę, •   opracowanie wykonane bardzo estetycznie, elegancko z troską o szczegóły. •   odpowiednio dobrana czcionka i formatowanie, •   profesjonalny wygląd opracowania. |
Źródła | •   brak wskazania źródeł literaturowych. |
•   wskazano źródła niektórych treści, jednak nie wszystkie należycie opisano. |
•   sprecyzowano źródła prezentowanych wiadomości. •   przy opisywaniu stron internetowych podano datę korzystania. |
•   wzorcowo wskazano źródła wykorzystanych treści i innych materiałów. •   podając strony internetowe wyszczególniono datę i godzinę korzystania z danego źródła. |
Oceny:
- 14,15 pkt. – bardzo dobry
- 13 pkt. - + dobry
- 11,12 pkt. – dobry
- 10 pkt. - + dostateczny
- 8,9 pkt. - dostateczny