Na ocenę Waszej pracy będą miały wpływ następujące czynniki:

  • sposób gromadzenia danych, ich analiza, selekcja, hierarchizacja, uporządkowanie i wnioskowanie,
  • zawartość merytoryczna pracy,
  • poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna,
  • estetyka pracy,
  • dobór i sposób cytowania źródeł,
  • terminowość wykonania pracy.

Za wykonanie zadania można zdobyć od 0 do 15 punktów

PUNKTACJA 0 pkt 1 pkt 2 pkt 3 pkt
Gromadzenie danych, ich analiza, selekcja, hierarchizacja, uporządkowanie, wnioskowanie •   zebrane wiadomości są niekompletne, nieuporządkowane,
•   treści zostały wprost skopiowane,
•   brak bibliografii,
•   brak odnośników literaturowych
•   wnioski są niespójne i nielogiczne.
•   zebrano i uporządkowano podstawowe dane i informacje,
•   w zebranym materiale występują drobne luki,
•   podana bibliografia;
•   niewielkie błędy w bibliografii, cytowaniach i odnośnikach literaturowych,
•   wnioski w większości są poprawne, lecz brak uzasadnienia opinii na dany temat.
•   zgromadzono kompletne dane, które zostały uporządkowane w należyty sposób;
•   poprawnie opracowana bibliografia, oraz odnośniki do źródeł literaturowych,
•   zamieszczono trafne wnioski, świadczące, o prawidłowym doborze i zrozumieniu treści.
•   zebrano informacje z różnych źródeł, które znacznie wykraczają poza założone cele,
•   niekonwencjonalnie wybrane i opracowane dane służą opracowaniu wniosków;
•   poprawnie i z dużą starannością opracowana bibliografia, oraz odnośniki do źródeł literaturowych;
•   trafne, wzorowo skonstruowane wnioski o wysokim stopniu szczegółowości.
Zawartość merytoryczna •   opracowanie jest niekompletne,
•   dobór informacji przypadkowy i nieprzemyślany,
•   brakuje wielu podstawowych treści,
•   wykorzystano gotowe opracowania,
•   brak własnej inwencji twórczej.
•   temat pobieżnie opracowany,
•   brak szczegółów,
•   pojawiają się nieliczne błędy,
•   opracowanie mające charakter pracy własnej.
•   temat zrealizowany w pełni,
•   opracowanie zawiera trafne i szczegółowe informacje,
•   wykorzystano liczne źródła informacji,
•   opracowanie mające charakter pracy własnej z zachowaniem odpowiedniej formy.
•   opracowany materiał wykracza poza postawione cele,
•   obszerne i wyczerpujące omówienie tematu,
•   trafne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów,
•   liczne własne opracowania,
•   opracowanie wzbogacone o ciekawostki,
•   ciekawa i nietypowa realizacja zadania.
Poprawność językowa •   opracowanie zawiera liczne błędy językowe, które znacząco utrudniają zrozumienie treści,
•   pojawiają się błędy merytoryczne i stylistyczne.
•   opracowanie zawiera nieliczne błędy językowe,
•   pojawiają się również drobne usterki merytoryczne i stylistyczne.
•   praca bezbłędna pod względem językowym,
•   napisana zrozumiałym, poprawnym językiem przedmiotu.
•   praca bezbłędna pod względem językowym,
•   bogate słownictwo przedmiotu,
•   znaczenie specjalistycznych terminów zostało wyjaśnione.
Estetyka pracy •   praca wykonana niedbale, przypadkowo, bez troski o szczegóły.
•   nieprawidłowo dobrana czcionka, i formatowanie,
•   nieprzemyślana kompozycja,
•   materiały dodatkowe słabej jakości (zdjęcia, wykresy itp.),
•   brak podpisów i oznaczeń materiałów dodatkowych (zdjęcia, wykresy tabele itp.)
•   opracowanie estetycznie wykonane,
•   zauważalna staranność, ale nadal brak troski o szczegóły.
•   odpowiednio dobrana czcionka, i formatowanie,
•   przypadkowa kompozycja,
•   materiały dodatkowe zadowalającej jakości (zdjęcia, wykresy itp.),
•   brak podpisów i oznaczeń materiałów dodatkowych (zdjęcia, wykresy tabele itp.) oraz odnośników do nich w tekście opracowania.
•   opracowanie estetycznie wykonane
•   starannie, z troską o szczegóły,
•   spójna i przemyślana kompozycja,
•   materiały dodatkowe dobrej jakości,
•   podpisów i oznaczenia materiałów dodatkowych oraz odnośniki do nich w tekście opracowania.
•   pomysłowa forma opracowania, przykuwająca uwagę,
•   opracowanie wykonane bardzo estetycznie, elegancko z troską o szczegóły.
•   odpowiednio dobrana czcionka i formatowanie,
•   profesjonalny wygląd opracowania.
Źródła •   brak wskazania źródeł literaturowych.
•   wskazano źródła niektórych treści, jednak nie wszystkie należycie opisano.
•   sprecyzowano źródła prezentowanych wiadomości.
•   przy opisywaniu stron internetowych podano datę korzystania.
•   wzorcowo wskazano źródła wykorzystanych treści i innych materiałów.
•   podając strony internetowe wyszczególniono datę i godzinę korzystania z danego źródła.


Oceny:

  • 14,15 pkt. – bardzo dobry
  • 13 pkt. - + dobry
  • 11,12 pkt. – dobry
  • 10 pkt. - + dostateczny
  • 8,9 pkt. - dostateczny