O mnie
About me
Publikacje
Publications
Najnowszy artykuł
Recent paper
Aktualny projekt
Current project
O mnie
Pracuję na stanowisku adiunkta naukowo-dydaktycznego na Wydziale Energetyki i Paliw Akademii Górniczo-Hutniczej im. St. Staszica w Krakowie. W roku 2016 uzyskałem stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie technologia chemiczna. Moje zainteresowania naukowe skupiają się na poprawie jakości paliw stałych.
Pełnione funkcje:
- Członek Kolegium Wydziału Energetyki i Paliw
- Członek Rady Dyscypliny Inżynieria Chemiczna
- Kierownik studiów podyplomowych „Nowoczesne Koksownictwo”
About me
I am an assistant professor at the Faculty of Energy and Fuels at AGH University of Science and Technology in Krakow. In 2016, I obtained my PhD in the discipline of chemical technology. My scientific interests focus on improving the quality of solid fuels.
Functions:
- Member of the Council of the Faculty of Energy and Fuels
- Member of the Chemical Engineering Discipline Council
- Head of postgraduate studies „Modern coke industry”on improving the quality of solid fuels

Główne kierunki badań
- Paliwa stałe
- Odpady, biomasa, węgiel
- Uszlachetnianie paliw stałych
- Toryfikacja, piroliza, zgazowanie
- Proces koksowania
- Usuwanie pierwiastków toksycznych
- Rtęć
Main research activities
- Solid fuels
- Waste, biomass, coal
- Solid fuels beneficiation
- Torrefaction, pyrolysis, gasification
- Coking process
- Toxic elements removal
- Mercury
Dorobek publikacyjny
(Publications)
Dorobek publikacyjny można znaleźć na portalach naukowych, a także w bazie publikacji pracowników AGH.
Studies on the changes in the characteristics of co-pyrolysis products of discarded car tires with cotton and polyester textile waste
Efforts are underway in the European Union to reduce waste generation and introduce a circular economy. On 1 January 2025, separate collection of textile waste was introduced. Discarded textiles can be used as fuel, but this solution is limited because the combustion plant must meet technological requirements and emission standards. Another option is the pyrolysis process. It is classified as a recovery method and is ranked higher than the combustion process in the waste management hierarchy. A promising opportunity is the co-pyrolysis of discarded textiles with used car tires in operating plants.
The effect of the addition of cotton and polyester to car tires on the properties of co-pyrolysis products were investigated. The addition of textiles led to a decrease in char yield and a significant decrease in oil yield, along with an increase in the volume of gases released. The yields of by-products in the form of water fraction and deposits increased with the addition of both cotton and polyester. The addition of textiles resulted in an improvement in the quality of chars as fuel (a decrease in the ash and sulfur content and an increase in the calorific value), but the sorption properties deteriorated. Textile addition caused a decrease in the calorific value of the oil, but a decrease in the sulfur content was also observed. The calorific value of the gaseous products also decreased significantly. The benefit of using cotton was the introduction of biogenic carbon into products, which can contribute to reducing carbon dioxide emissions.
Nowe technologie ograniczenia emisji pierwiastków ekotoksycznych w obszarze energetycznego wykorzystania odpadów
(New technologies for reduction of ecotoxic element emissions in the field of waste energy utilization)
Jednym z najbardziej szkodliwych pierwiastków ekotoksycznych jest rtęć. Odpady mogą się charakteryzować bardzo wysoką jej zawartością. Szczególne wysoką zawartością rtęci odznaczają się osady ściekowe. Problematyka ta dotyka także odpadów komunalnych i wytwarzanych z nich paliw typu RDF. Substytuowanie węgla tego rodzaju odpadami może prowadzić do zwiększenia emisji rtęci. W ramach projektu prowadzone są prace nad możliwością obniżenia zawartości rtęci w odpadach w wyniku niskotemperaturowej pirolizy. Wytworzone w procesie paliwo alternatywne o obniżonej zawartości pozwala na obniżenie emisji rtęci, a także na dotrzymanie norm emisyjnych dla dużych obiektów spalania obowiązującymi w Unii Europejskiej (BAT-LCP).