Pracownicy Katedry Geodezji Inżynieryjnej i Budownictwa kolejny raz realizują prace badawczo–wdrożeniowe na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S. A. Tym razem badania dotyczyły weryfikacji możliwości wykorzystania sieci stacji referencyjnych w pomiarach układu torowego przy użyciu techniki RTK/RTN. Sieć opartą na pięciu zestawach stacji referencyjnych GNSS zbudowano na obszarze województw śląskiego i małopolskiego.
W trakcie badań współpracowano z firmą Leica Geosystems, która wypożyczyła zestawy stacji referencyjnych GNSS i zainstalowała sieć oraz Śląską Grupą Geodezyjną, która wykonała pomiar geometrii torów z zastosowaniem zróżnicowanych, specjalistycznych technik opartych na wózkach pomiarowych.
W pracach wzięli udział: dr hab. inż. Michał Strach, prof. AGH, dr inż. Rafał Kocierz, dr inż. Arkadiusz Kampczyk, dr inż. Paulina Lewińska, mgr inż. Katarzyna Dybeł, mgr inż. Przemysław Grabias oraz studenci naszego Wydziału.