Witam każdego zainteresowanego moją pracą konkursową. Mimo że jest to strona, którą pisałem z myślą o przejrzystości, w gwoli ścisłości chciałbym pokrótce
wytłumaczyć informacje, z którymi dużo osób mogło się nie spotkać oraz sprawy mniej znane ludziom nie obytym z internetem. Zacznę od jednej ważnej informacji.
Wiadomości bezpośrednio na temat strony (krótko o mnie, jak została zrobiona, użyte narzędzia i licencje, prawa autorskie itp.) można znaleźć
tutaj bądź klikając
przycisk menu "O stronie". Przejdźmy do konkretów.
Tematyka strony to trygonometria wraz z dodatkiem geometrii sferycznej. Wszystkie przygotowane przeze mnie materiały znajdują się na stronie głównej. Są podzielone na działy, do których można wejść klikając "Czytaj!". Podczas czytania można korzystać z szybkich skoków do danej części materiału. Aby przenieść się na górę strony wystarczy kliknąć tę ikonę w lewym dolnym rogu:
Podczas czytania, pasek w dolnym boku ekranu informuje nas jak dużo tekstu przeczytaliśmy i ile jeszcze nam zostało:
Strona oferuje 4 narzędzia, znajdujące się tutaj. Zacznijmy od narzędzia obliczającego kąty trójkąta prostokątnego.
Minimalna długość boku to 1, a maksymalna 8 (gdyby wartość była większa, trójkąt wychodziłby poza ramki). Jeżeli chcemy podać długość boku c a nie b, to wystarczy
bok c wyliczyć za pomocą twierdzenia Pitagorasa i podać jego przybliżoną wartość. Wartości funkcji trygonometrycznych są podawane z dokładnością do czwartego
miejsca po przecinku. Przykładowy trójkąt:
Następnym, bardziej rozbudowanym narzędziem jest program do rysowania funkcji trygonometrycznych. Rysuje on sinusoidy, cosinusoidy, tangensoidy i cotangensoidy. Możliwe
jest skalowanie funkcji na osiach x i y. Oprócz tego, program podaje niektóre własności narysowanej funkcji, m.in. miejsca zerowe i okres funkcji. Dla tangensoidy
i cotangensoidy rysowana jest również szara asymptota. Podane przez użytkownika liczby muszą zawierać się w przedziale (0; 7). Przykładowa funkcja wygląda następująco:
Trzecim narzędziem jest program do wizualizacji przestrzennej geometrii sferycznej. Jeżeli nie interesuje nas tworzenie
własnych projektów w programie, wystarczy wiedzieć tylko tyle, że większość wizualizacji jest poprzedzona jakimś kodem. Na przykład:
Dzięki kodom, będziemy mogli przyjrzeć się danej bryle z bliska. Taki kod (w przykładzie WST1.2) można wpisać wchodząc w program, klikając "skorzystaj z kodu" i wpisując dany kod.
Efekt będzie następujący:
O czwartym narzędziu więcej dowiesz się w ostatnim artykule, ponieważ jest to narzędzie, które zrozumiesz dopiero po przeczytaniu wszystkich artykułów (bez sensu używać rzeczy, o funkcjonalności której nic nie wiemy). To tyle z ważniejszych informacji. Życzę miłej zabawy, oraz przyjemnej nauki.