1. Ogólne zasady pracy z programem Solid Edge: |
- Organizacja interfejsu użytkownika
- Dostosowywanie pasków narzędzi
- Praca w różnych środowiskach programu (modelowanie części, zespołów, dokumentacji płaskiej)
- Wyjaśnienie schematu postępowania przy projektowaniu
|
2. Rysowanie na płaszczyźnie: |
- Polecenia rysunkowe
- Korzystanie z warstw rysunkowych
- Wykorzystanie narzędzia SketchPoint
- Tworzenie biblioteki symboli
- Relacje geometryczne
- Wymiarowanie elementów
|
3. Modelowanie części: |
- Praca z EdgeBar
- Podstawowe operacje modelowania części
- Polecenia średnio zaawansowane
- Edycja operacji
- Pomiar właściwości fizycznych części
- Zmiana kolejności operacji
- Blokowanie operacji
|
4. Praca w zespołach: |
- Wyjaśnienie metod pracy w środowisku zespołów
- Wstawianie istniejących części do zespołu
- Modelowanie nowych części w kontekście zespołu
- Symulacja ruchu (poziom podstawowy)
- Automatyczne tworzenie widoków rozstrzelonych
|
5. Tworzenie dokumentacji: |
- Tworzenie rzutów części
- Zarządzanie wyświetlaniem rzutów
- Wymiarowanie rysunków
- Opisywanie rysunku
- Tworzenie listy części
- Metoda modyfikacji wymiarów
|
6. Zaawansowane modelowanie pojedynczych części: |
- Zaawansowane funkcje modelowania bryłowego
- Zaawansowane modelowanie powierzchniowe
- Wykorzystanie elementów konstrukcyjnych
- Parametryzacja pojedynczych elementów
- Wykorzystanie modeli pełnych/uproszczonych
- Nadawanie właściwości, dodawanie właściwości niestandardowych
- Wykorzystywanie poleceń Edycji bezpośredniej
- Obliczenia wytrzymałościowe pojedynczych elementów metodą MES w programie FEMAP Express
|
7. Zaawansowana praca w zespołach: |
- Zaawansowane metody modelowania części w kontekście zespołu
- Optymalizacja pracy w dużych zespołach
- Wyszukiwanie części i tworzenie zapytań
- Parametryzacja zespołów
- Symulacja ruchu
- Zapamiętywanie relacji wraz z elementami
- Tworzenie przekrojów częściowych i definiowanie płaszczyzn tnących
- Tworzenie konstrukcji spawanych
- Praca w środowisku Projektowanie konstrukcji ramowych
- Środowisko Rozstrzelenie-Rendering-Animacja
|