Game of Life, to tzw. automat komórkowy. Jest to "bezosobowa" gra, ponieważ po wprowadzeniu przez użytkownika początkowego układy, na podstawie wcześniej określonych zasad sama się rozwija i ewoluuje.
Gra rozgrywa się na 2-wymiarowej płaszczyźnie podzielonej na kwadratowe komórki. Każda komórka posiada jeden z 2 stanów: jest żywa lub martwa. Każda komórka wchodzi w interakcję ze swoimi 8 sąsiadami, czyli otaczającymi ją komórkami. Podczas każdej jednostki czasu, dla każdej komórki sprawdzane są poniższe zasady:
Przykład:
Czerwony-komórki które w następnej jednostce czasu staną się martwe
Zielony-komórki które w następnej jednostce czasu staną się żywe
Żółty-komórki które w następnej jednostce czasu pozostaną żywe
Still lifes | Oscilators | Spaceships |
---|---|---|
W grze pojawia się wiele różnych wzorców, sklasyfikowanych ze względu na ich zachowanie:
Samo w sobie Game of Life nie ma wiekszego zastosowania, lecz jest przykładem tego, że pozornie proste zasady mogą prowadzić do powstawania zaskakujących wzorców i złożonych struktur.