Środowiska programistyczne zorientowane obiektowo. Pojęcie obiektu, proste przykłady obiektów, analogia do obiektów rzeczywistych. Cechy programowania obiektowego. Typy obiektów, typy definiowane przez użytkownika. Cechy obiektów: własności, metody i zdarzenia. Klasy: składniki klas, funkcje składowe - wskaźnik this, konstruktor i destruktor, statyczne dane i funkcje składowe. Tryby dostępu do danych i funkcji składowych, funkcje zaprzyjaźnione. Operatory i ich przeładowania. Konwersje typów. Dziedziczenie klas, klasy podstawowe i pochodne, dostęp do składników klas podstawowych, dziedziczenie a zawieranie klas. Dziedziczenie wielopokoleniowe, ryzyko wieloznaczności, klasy wirtualne. Wskaźniki do klas podstawowych i pochodnych. Funkcje wirtualne, polimorfizm. Szablony klas, klasy specjalizowane. Obiekty standardowe, kolekcje obiektów, własności i metody kolekcji, indeksowanie kolekcji. Formanty, formularze i klasy formularzy - kody modułów klas. Metody, dodawanie metod do klas, argumenty metod, własności i metody domyślne. Zdarzenia, dodawanie zdarzeń do klas, dodawanie zdarzeń do formularzy, deklarowanie i wywoływanie zdarzeń, obsługa zdarzeń obiektu - kod obsługi zdarzenia, skrypty. Realizacja polimorfizmu przez interfejsy, polimorfizm a wydajność. Zmienne obiektowe i interfejsy, pytanie o interfejsy, źródła interfejsów. Oddziaływanie na obiekty, własności domyślne obiektów. Obiekty środowiska Windows, obiekty typu OLE i ActiveX, obiekty OpenGL. Projektowanie programów obiektowo zorientowanych.
|
01. Jerzy Grębosz, Symfonia C++, Oficyna Kallimach, Kraków 1999, 02. Jerzy Grębosz, Pasja C++, Oficyna Kallimach, Kraków 1999, 03. Davis Chapman, Visual C++ dla każdego, Helion, Warszawa 1999, 04. Microsoft Visual C++. Professional edition - programmers guide, Microsoft Corporation, Ireland 1998.
|